De bar waar iedere Beatles fan naar toe moet gaan – maar er is een addertje onder het gras

WebmasterNieuws

Het is al meer dan 40 jaar een groot succes voor fans.

Lang geleden moest Liverpool ontdekken dat het de Beatles niet voor zichzelf kon houden.

Toen de Fab Four de wereld voor zich wonnen en over de hele wereld supersterren werden, ontstond een eerbetoon voor John, Paul, George en Ringo duizenden kilometers weg van de plaats waar het allemaal begonnen was in Mathew Street.

En terwijl we  trots zijn op de Beatles Story, de Cavern Club, de Cavern Pub, de Lennon’s bar en al wat dies meer zij hier in Liverpool, is er een andere bar die al meer dan 40 jaar met succes een huldiging is voor onze jongens.

Maar waarschijnlijk ben je er nooit geweest – want het is bijna 1450 kilometer hier vandaan.

La Garrafa dels Beatles werd geopend in Barcelona in 1976 door Joan en Ricky, een paar Catalaanse Beatles fans. Aan de buitenkant lijkt het, behalve een bord boven de deur, op andere adressen aan de Carrer de Joan Guell.  Binnen is het een heel ander verhaal.

Iedere centimeter van de muur wordt ingenomen door memorabilia van de band, door de eigenaars verzameld gedurende de laatste 40 jaar.

En, wat meer is, ieder avond om half een kun je een live tribute voor de Beatles horen, uitgevoerd door de leiding.

Wanneer je een lang weekend in Barcelona hebt geboekt deze zomer en een kijkje wilt nemen voor een vleugje thuis, kom dan vroeg want het is een kleine ruimte, en het loopt snel vol.

Wil je meer weten bezoek dan de website van de bar https://thebeatles-pub.com/

(Bron: liverpoolecho.co.uk)

(Vert: Theo de Wit)