De Beatleweek van dit jaar zal de laatste zijn in de huidige vorm.

WebmasterNieuws

De internationale Beatleweek in Liverpool zal veranderen na het festival van dit jaar.

Aan de Fab Four fans is meegedeeld dat 2017 het laatste jaar is van het jaarlijkse Beatles evenement in zijn huidige vorm en de organisatoren het festival ‘’verkleinen’’ in de toekomst.

Cavern City Tours, de hele week rond Bank Holiday in augustus, zegt dat het aantal deelnemers gedaald is de laatste jaren daar de echte liefhebbers ouder worden. Daarbij komt nog dat sleutelfiguren in de wereld van de Beatles, die menigten mensen toespraken of voor hen speelden bij evenementen tijdens het festival, ook ouder worden – en onder hen zijn een aantal personen die ofwel  te zwak zijn om naar Liverpool te komen ofwel in de laatste maanden zijn komen te overlijden.

Cavern manager Bill Heckle zei: ‘’Het was het grootste in de wereld, Het was het meest succesvolle in de wereld. Maar een van de dingen waarover we gepraat hebben is dat we alles geprobeerd hebben om meer mensen te trekken.’’

Er is nog geen definitieve beslissing genomen over hoe het herziene evenement eruit komt te zien, maar de live muziek in de Cavern Club en de Cavern Pub, en de Beatles Convention in het Adelphi Hotel zullen doorgang vinden.

De Beatleweek van dit jaar loopt van 23 tot en met 29 augustus en zal zowel de 60e verjaardag vieren van de Cavern als  de 50e verjaardag van Sgt Pepper’s Lonely hearts Club Band.

De line-up bestaat uit de originele Quarrymen, Larry Kane, Neil Innes en John Lennons zuster Julia Baird, en plaatsen van samenkomst als de Philharmonic Hall, Adelphi en Alma de Cuba.

(Bron: liverpoolecho.co.uk)

(Vert: Theo de Wit)