In februari verschijnt een boek over de reis van The Beatles naar India, 50 jaar geleden

Een boek met zeldzame foto’s van The Beatles, gemaakt door Emmy-award winnaar Paul Saltzman, producer en regisseur, verschijnt volgende maand en gaat over de reis van The Beatles naar India, 50 jaar geleden.

Het boek “The Beratles in India”, viert het feit dat de band zijn meest beroemde reis maakte naar Maharashi Mahesh Yogis Ashram in Rishikesh. Gedurende hun bezoek studeerden The Beatles transcendente meditatie en schreven er memorabele songs. Niemand anders dan Paul Saltzman werd hierbij toegelaten en hij mocht foto’s maken van John Lennon, Paul McCartney, Ringo Starr en George Harrison.

Het boek, uitgegeven door Simon & Schuster India, bevat ook een gedetailleerd verhaal van Saltzman over hoe “Dear Prudence” tot stand kwam en hoe George Harrison voor het eerst de sitar pakte. Zijn toenmalige vrouw Pattie Boyd schreef het voorwoord. Nadat hun wegen scheidden trouwde Boyd met Eric Clapton.

(Bron: newsnation.in)

(Vert: Toine Gribling)