Kerstkaart van John Lennon brengt op een veiling $ 15.000 op

De feestelijke kaart werd beschreven door de overleden Beatles legende. Hij werd in december 1980 in Manhattan, New York, neergeschoten op 40-jarige leeftijd. De kaart was gericht aan de ex van Yoko Ono, muziekproducent Tony Cox en hun gezamenlijke dochter Kyoko Cox.

De kaart is verkocht via de website MomentsinTime.com en vermeldt Yoko die van 1962 tot 1969 getrouwd was met Tony.

De tekst zegt: “Beste Tony, We hebben het grootste deel van de spullen meegenomen.. mogelijk zitten daar spullen van jou bij die je nodig hebt (geen paniek). Afhankelijk van waar je je bevindt, wij sturen het terug. Hopelijk is dat akkoord. Vrolijk Kerstfeest etc, John en Yoko (sic)”

Op een ander gedeelte van de kaart vraagt John Tony waar of de mastertapes van het concert van Yoko uit 1968 zijn en twee korte films van haar. “Wij kunnen ze niet vinden.”

Een gedeelte van de kaart is gericht aan Kyoko: “Lieve Kyoko, een prettige kerst en een gelukkig nieuwjaar, veel liefs en kusjes, John en mama.”

In februari 2016 werd nog een haarlok van John op een veiling verkocht voor $ 35.000. Deze lokken werden afgeknipt in verband met zijn rol in de film “How I Won The War” (1967.

Zijn Rolls Royce Phantom V werfd voor $ 2,23 miljoen verkocht en de originele tekst van de hit van The Beatles “All You Need Is Love” bracht $ 1,25 miljoen op.

(Bron: bramptonguardian.com)

(Vert: Toine Gribling)