Maak kennis met… The Beatles: A Life In Pictures

Een nieuwe week, een nieuw toonaangevend magazine uit de koker van Uncut. Volgend in de voetsporen van het succes van onze ‘David Bowie: A Life In Pictures’ (die je nog steeds hier kunt kopen) is onze volgende special ‘The Beatles: A Life In Pictures’, een collectie van zeldzame en in sommige gevallen nog nooit eerder vertoonde foto’s – stijlvol vormgegeven in een gespiegelde cover. Vanaf vrijdag 1 december is het magazine in het Verenigd Koninkrijk te koop, maar je kunt nu al een exemplaar van ‘The Beatles: A Life In Pictures’ bestellen in onze webshop.

John Robinson, die dit nummer heeft geredigeerd, vertelt er meer over…

“The Beatles: A Life In Pictures is een overdadig eerbetoon aan de vier jongens die de wereld lieten schudden. Rages komen en gaan, maar The Beatles blijven ons verbazen met hun muziek.

Vijftig jaar na het verschijnen van hun klassieker Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band heeft hun uitstraling nog niets aan kracht ingeboet en deze nieuwe selectie foto’s – vele zelden vertoond, sommige nog nooit eerder uitgebracht – vertelt hun verhaal en helpt iets van die eeuwigdurende aantrekkingskracht te verklaren.

Hun muziek is opmerkelijk door de vele veranderingen die het bracht en dat geldt ook voor de band zelf, zij brachten nieuwe invloeden, nieuwe kapsels en compleet nieuwe opvattingen. Wat niet veranderde, was de persoonlijkheid van de band – door hun hele carrière heen bleven ze net zo charismatisch, intelligent en opgewekt als ze waren aan de start ervan.

Ze stonden altijd in de belangstelling, maar toch sloten ze maar zelden de deur naar de buitenwereld. In een tijd van gescreende teksten en van tevoren uitgeschreven reality-tv is het moeilijk om het niveau te bereiken waarop The Beatles met de wereldpers omgingen. Hun prompte opmerkingen konden hilarisch zijn. De foto’s die van hen gemaakt zijn als ze aan iets werkten, spreken boekdelen.

Een dag uit het leven? Dit is het leven van The Beatles, in 100 pagina’s. Van hun verblijven in Hamburgse clubs met een discutabele reputatie tot het opnemen van hun hits, hun betovering van een heel nieuw medium – de televisie – en de verovering van Amerika, ‘The Beatles: A Life In Pictures’ brengt je dichterbij John, Paul, George en Ringo. Op iedere bladzijde vind je ook bijpassende opmerkingen van The Beatles zelf en van hun intimi, afkomstig uit de archieven van NME en Melody Maker.”

“Step right this way…”

(Bron: uncut.co.uk )