De Mersey Beatles vieren de 50ste verjaardag van Sgt Pepper’s Lonely Hearts Club Band in het Epstein Theater

WebmasterNieuws

Dit jaar wordt de 50ste verjaardag van Sgt Pepper’s Lonely Hearts Club band gevierd. Ter gelegenheid van dit feit zullen de Mersey Beatles het album integraal uitvoeren op zaterdag 1 april in het Epstein Theater.

Deze favoriete tribute band uit Liverpool zal dat doen op de plek die is genoemd naar de manager van de Fab Four, Brian Epstein. Het eerste gedeelte van het optreden is een integrale uitvoering van het hele album. In het tweede gedeelte van het concert keren de bandleden terug naar de beginperiode van de Beatles. Ze kleden zich om in de bekende zwarte kostuums en nemen het publiek mee op een tocht naar Abbey Road met 20 gouden nummers uit de uitgebreide Beatles catalogus.

Sinds 1999 brengen de Mersey Beatles de looks en de sound van The Beatles terug op het toneel en geven daar een duidelijk Liverpool gevoel bij. De jeugdvrienden, die allen opgroeiden in Liverpool, hadden de platencollectie met elkaar gemeen. Beatles platen stonden altijd aan de top van de lijst en dat is ook nog tot op de dag van vandaag. Steven Howard, Mark Bloor en Brian Ambrose gingen naar dezelfde middelbare school in de stad. David Howard en Steven Howard zijn neven. Tony Cook, ook een vriend uit Liverpool, is de vijfde Mersey Beatle. Zijn keyboard vaardigheden laten de latere Beatles nummers tot leven komen.

De liefde van de Mersey Beatles voor The Beatles klinkt door in elk optreden en zo klinken ze 100% als de echte Beatles. Hun samenspel resulteert in de beste muziek ooit gemaakt. Spontaniteit, energie, opwinding en respect geven dat iconische geluid dat The Beatles verdienen. Het zal niet verbazen dat zij de eerste tribute band zijn die optraden in de Cavern Club, zelfs meer dan The Beatles zelf. De originele Beatles staan op 292 optredens.

Als er een Beatles concert is dat je dit jaar moet zien dan is het wel dit concert. Het wordt een magische avond waarbij de Mersey Beatles weer terug zijn in de stad waar in ze zijn geboren. Zij willen hiermee de 50ste verjaardag van dit spectaculaire album vieren. Het prachtige Epstein Theater is een ideale plek voor deze speciale uitvoering en de avond zal vast een waardig eerbetoon worden aan de band die vele harten heeft veroverd, The Beatles.

Rebekah Pichilingi, de directeur van het Epstein Theater, zegt hierover: “De Mersey Beatles hebben keer op keer bewezen de beste tribute act te zijn. Hun optreden in het Epstein zal de perfecte manier zijn op de 50ste verjaardag van het meest iconische album uit de geschiedenis te vieren. Sgt Pepper’s Lonely Hearts Club Band.”

Elke zichzelf respecterende Beatles fan mag dit concert niet missen dus wees niet “The Fool On The Hill” en bestel nu je tickets voor deze geweldige show.

Voor tickets en meer informatie www.epsteinliverpool.co.uk

(Bron: broadwayworld.com)

(Vert: Toine Gribling)