Nieuwe fototentoonstelling Ringo Starr met nooit eerder geziene opnames volgende maand in UK

Een nieuwe fototentoonstelling van de pas geridderde Ringo Starr wordt volgende maand geopend in het Genesis House, het hoofdkwartier van Genesis Publications in Surrey, UK. Tegelijkertijd kunnen foto’s worden bekeken uit het archief, zoals zijn verschenen in het boek “Photograph” van de ex-drummer van The Beatles, Ringo Starr uit 2013.

Op de tentoonstelling worden ook nooit eerder geziene foto’s van Starr getoond, net als een serie foto’s gemaakt tussen 2013 en 2015, die voor het eerst beschikbaar komen.

De Photograph Porfolio 2018 bevat ook met de candid camera gemaakte foto’s van de leden van The Beatles , John Lennon, Paul McCartney en George Harrison. Ook de beroemde foto die Ringo maakte van enkele hysterische fans van de Fab Four in een auto tijdens het bezoek van de groep aan New York City is te zien.

De bezoekers van Genesis House worden in de gelegenheid gesteld prints van de foto’s te kopen, gedrukt in hoge museum kwaliteit. Deze foto’s zijn gemaakt door Ringo door de jaren heen. De tentoonstelling is op afspraak geopend gedurende de week vanaf maandag 5 februari.

Parallel aan de tentoonstelling kondigt Starr een wedstrijd aan met als hoofdprijs een gesigneerde en ingelijste foto uit de 2018 porfolio “Greece”, die hij maakte in juli 1967 tijdens een tournee van The Beatles door het Middellandse Zeegebied. Het geld dat door de wedstrijd wordt opgebracht gaat naar WaterAid. Starr is al heel lang promotor van deze internationale organisatie die tot doel heeft mensen in kansarme gebieden toegang te geven tot veilig water en toiletten. Hoe meer geld je doneert hoe meer er naar het goede doel gaat en hoe groter je kansen worden om de wedstrijd, die loopt tot 31 januari, te winnen.

Bezoek de website Wateraid.org voor meer informatie.

(Bron: wjbdradio.com)

(Vert: Toine Gribling)