Pete Shotton overleden

WebmasterNieuws

Op 24 maart 2017 is een van de grootste jeugdvrienden van John Lennon, Pete Shotton overleden.

Shotton was een van de “partners in crime” van Lennon op zowel de lagere als middelbare school en maakte ook, op het wasbord, deel uit van Lennon’s eerste skiffleband, The Quarrrymen. Een carriere die eindigde toen Shotton aangaf er eigenlijk weinig plezier aan te beleven waarna Lennon het wasbord op Shotton’s hoofd stuk sloeg!

Toch zou Shotton een deel uit blijven maken van de entourage rond The Beatles. In de jaren ’60 kocht Harrison een supermarkt voor hem en het was Shotton die de manager werd van de Apple Boutique. Shotton was ook af en toe bij het schrijven van nummers door Lennon en McCartney aanwezig (en zelfs er bij betrokken) en speelde ook op enkele nummers mee.

Shotton overleed op 75-jarige leeftijd in zijn woning in Cheshire.

Na het uiteenvallen van The Beatles ging Shotton zich weer met zijn supermarkt bemoeien en richtte vervolgens de restaurantketen, Fatty Arbuckle’s op en schreef onder de titel John Lennon: In My Life een boek over zijn leven met Lennon. Shotton overleed op 75-jarige leeftijd in zijn woning in Cheshire.

Beatlesfanclub.nl

Ron Bulters – Voorzitter/PR –