Quincy Jones vindt Beatles ‘slechtste muzikanten ooit’

Quincy Jones vindt de Beatles de slechtste muzikanten ooit. De 84-jarige muziekproducent werkte meerdere malen samen met de beroemde Britse band.

“Paul (McCartney, red.) was de ergste bassist die ik ooit gehoord had”, vertelt Jones in een interview met Vulture. “En Ringo (Starr, red.)? Praat me niet van Ringo!”

Volgens de muziekproducent had Starr tijdens een bepaalde opnamedag drie uur nodig om vier maten te spelen en op te nemen. “Het lukte hem maar niet, dus we stelden voor dat hij even pauze nam”, vertelt Jones.

De muziekproducent belde een jazzdrummer en de akkoorden stonden er binnen vijftien minuten op. Toen Starr terugkwam, vroeg die aan George Harrison of hij de opname nog één keer terug kon horen.

“George speelde het nog een keer af, waarop Ringo zei: ‘Dat klonk toch niet zo verkeerd?’. Waarop ik antwoordde: ‘Ja, sukkel, dat is omdat jij het niet bent!’. Wel een aardige gast, trouwens, die Ringo”, aldus Jones.

Taylor Swift
In een eerder interview liet de muziekproducent zich ook al negatief uit over Taylor Swift en noemde mensen die de muziek van de zangeres goed vinden “onwetend”.

Jones produceerde onder meer het Michael Jackson album Thriller en werkte samen met grootheden als Frank Sinatra en regisseur Steven Spielberg.

(Bron: nu.nl)

Janien Nuijten