SELFRIDGES KOMT MET NIEUWE BEATLESMERCHANDISE VOOR 50E VERJAARDAG ‘SGT. PEPPER’

WebmasterNieuws

Beatlesfans zullen binnenkort hun liefde voor de band kunnen tonen via hun t-shirt, want Selfridges komt met een nieuwe collectie t-shirts ter gelegenheid van het 50-jarig bestaan van het album Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band.

Vanaf 19 juli kunnen muziekfans exclusieve t-shirts, hoodies en jacks aanschaffen bij Selfridges Londen, Manchester en Birmingham als onderdeel van de Capsule Collection van het warenhuis met als titel ’50 Years of Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band.’ De collectie komt uit in samenwerking met merchandisebedrijf Bravado van Universal.

De  nieuwe lijn valt samen met de campagne Music Matters van Selfridges, met als doel het vieren en promoten van de langdurige relatie tussen stijl en muziek tijdens een evenement dat loopt van 26 juni tot en met 18 oktober.

Het beroemde album van the Beatles kwam opnieuw uit op 1 juni met een deluxe editie met daarop niet eerder uitgebracht materiaal en nieuwe muzikale arrangementen. De nieuwe uitgave is beschikbaar op verschillende formaten zoals digitaal, een enkele of dubbele CD, vinyl of een volledige box set. Na de eerste release van het album in de jaren 60 stond het album niet minder dan 27 weken bovenaan de hitlijsten van het VK.

Sgt. Pepper won in totaal vier Grammy Awards en in 2003 werd het door het US Library of Congress benoemd als ‘cultureel, historisch en esthetisch van grote betekenis’.

Komend jaar vieren we het 50-jarig bestaan van weer een legendarisch album van John Lennon, Paul McCartney, George Harrison en Ringo Starr, namelijk het negende album met als titel ‘The Beatles’, ook wel bekend als The White Album. Wie weet wat Selfridges dan in petto heeft voor ons.

(bron: contactmusic.com)

(Vert.: Ruby Van Den Bergh-Coenraads)