Sgt. Pepper’s-hoes met in 2017 overleden sterren

De Britse kunstenaar Chris Barker heeft een nieuwe montage gemaakt van de iconische Beatles-hoes van het album Sgt Pepper’s Lonely Hearts Club Band, waarmee hij alle sterren wil eren die dit jaar zijn overleden.

Onder de artiesten die op het kunstwerk staan afgebeeld zijn Tom Petty, Fats Domino, Chuck Berry, Gord Downie van Tragically Hip en Glenn Campbell. Ook niet-muziekanten als Roger Moore en Hugh Hefner zijn er op te vinden.

Dit is de tweede keer dat Barker een nieuwe versie van de hoes heeft gemaakt. Vorig jaar verscheen de eerste; met Prince, David Bowie, Leonard Cohen, Glenn Frey, George Martin en vele anderen.

“Vorig jaar was ik verbaasd dat er zoveel media-aandacht was voor mijn nieuwe ‘Sgt. Pepper’s-montage’ met al die grote namen die ons waren ontvallen”, vertelde Barker aan het blad Billboard. “Het leidde tot miljoenen retweets, online artikelen, krantenberichten, stukken in bladen, items op radio enTV – hier in de UK en over de hele wereld”.

“Wanneer ik daarop terugkijk, was het wel een heel vreemd jaar,” vervolgde hij. “Het was niet alleen dat een aantal beroemde mensen overleden, het ging er meer om dat het geniale mensen waren. Iemand als Bowie of Prince komt maar eens per generatie voorbij en nu zijn we ze allebei kwijt. En dan hebben we het nog niet eens over mensen als George Martin en Carrie Fisher. Alles bij elkaar eigenlijk niet verwonderlijk dat mijn kunstwerk zoveel aandacht kreeg”.

(Bron: cbslocal.com)
(Vert: Aad Kuling)