Sir Paul McCartney schenkt gift aan families in Manchester die slachtoffer waren van de aanslag in Manchester

Sir Paul McCartney schenkt een gift die zal worden geveild om fondsen te verwerven voor twee Schotse families die het slachtoffer geworden zijn van de aanslag in de Manchester Arena.

Eilidh MacLeod, 14 jaar, overleed en haar vriendin Laura MacIntyre, 15 jaar, werd zwaar gewond bij de terroristische aanslag waarbij 22 mensen omkwamen op 22 mei.

Het vriendinnenpaar uit het eiland Barra woonde een concert bij van Ariana Grande samen met duizenden andere muziekliefhebbers.

Sir Paul heeft een speciale editie cd box gegeven met muziek door de Beatles. De vroegere Beatle heeft een gepersonaliseerde box geschonken met een verzameling lp’s voor de viering van de 50e verjaardag van Sgt Pepper’s Lonely Hearts Club Band. En de gift zal worden geveild door Bonhams.

Eilidh hield erg veel van muziek en speelde fluit bij de Sgoil Lionacleit Pipe Band. Haar ouders, Roddy en Marion MacLeod, zeiden: ‘’Wij zijn uiterst dankbaar voor het gebaar van Sir Paul McCartney. De vrijgevigheid van vele mensen heeft ons geholpen in de nasleep van ons verlies en wij kunnen hen niet genoeg bedanken.’’

Laura’s vader, Michael MacIntyre, voegde eraan toe: ‘’Het is een verbazingwekkend gebaar van Paul McCartney dat hij dit van een handtekening voorziene album van Sgt Pepper’s ter beschikking stelt voor een veiling om Laura te helpen genezen en voor haar toekomst.

‘’We zijn Sir Paul McCartney en vele anderen dankbaar die ons financieel geholpen hebben in de ongelooflijk moeilijke situatie waar we in terecht kwamen. Deze gift zal on helpen verder te gaan in de toekomst en zal Laura in staat stellen om een zo goed mogelijk leven te leiden na de afschuwelijke gebeurtenissen in Manchester.’’

(Bron: BBC.UK)

(Vert: Theo de Wit)