Sir Paul McCartney steunt goed doel met gesigneerde Beatles-box

Een Engels echtpaar vertelt dat zij volledig ondersteboven zijn van de geste van Sir Paul McCartney een gesigneerde box-set van de Beatles te schenken om hun goede doel te steunen. McCartney besloot tot deze daad nadat de oprichter contact met hem had opgenomen. De ex-Beatle besloot de Forever Starts Foundation te helpen aan financiën die zij hard nodig hadden voor de ondersteuning van ouders die een kind hebben verloren.

Het echtpaar Richard en Michelle Daniels richtte de goede-doelen stichting op nadat zij zelf hun dochter Emily hadden verloren. Zij kwam dood ter wereld in een Nottingham’s ziekenhuis. Richard vertelt: “De bijdrage is verrassend, ik ben er helemaal van ondersteboven. Ik was totaal in shock toen wij de email ontvingen waarin zijn bijdrage werd bevestigd. Het is een vrijgevig gebaar van een van de grootste rocksterren ter wereld. Ik kan mij moeilijk voorstellen hoeveel geld dit gaat opbrengen, maar dat moet wel een flink bedrag zijn”.

De Beatles-boxset gaat op 14 maart onder de hamer bij veilinghuis Hanson in Etsall. De eigenaar van het veilinghuis, Charles Hanson vertelt: “Wij zijn er zelf ook op gericht om zoveel mogelijk te doen voor goede doelen en van de veiling van deze boxset krijg ik helemaal een warm gevoel. Ik hoop van harte dat Paul’s vriendelijke bijdrage een hoop geld voor dit doel gaat opleveren.”

De veiling van de super deluxe Beatles-boxset van Sgt. Pepper’s Lonely Heart’s Club Band zal naar verwachting £250-£500 opbrengen.

(vert: Aad Kuling)