Speciale ode aan The Beatles opent het jaar van Liverpools culturele festiviteiten

WebmasterNieuws

Deze unieke productie, die start op zaterdag 13 januari 2018, is groter dan die ooit was en zal het begin zijn van een jaarlang, door de gehele stad verspreide culturele festiviteiten.

Zet de klokken tien jaar terug, want toen werd Liverpool de Culturele Hoofdstad van Europa en opende de legendarische Echo Arena voor het eerst zijn deuren.

Of kijk vijftig jaar terug in de tijd, toen The Beatles Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band uitbrachten.

Beide verjaardagen zijn heel bijzonder voor de stad, dus om dit te vieren hebben het Royal Liverpool Philharmonic Orchestra en The Bootleg Beatles de koppen bij elkaar gestoken om hun show ‘It Was 10 Years Ago Today’ weer op de planken te krijgen.

In 2008 werd het allereerste concert in de Echo Arena door het Royal Liverpool Philharmonic Orchestra gegeven, dus het is een perfect eerbetoon om het orkest 10 jaar later opnieuw te laten spelen in het hart van de stad die is uitgeroepen tot City of Music door de UNESCO.

Samen met The Bootleg Beatles zal het 70 man tellende orkest Sgt. Pepper spelen, naar een arrangement van Nigel Osbourne.

Hits zoals Strawberry Fields, Penny Lane en All You Need Is Love zullen uit de Arena schallen, vergezeld door nog nooit eerder vertoonde visualisaties. Ze nemen je mee op de trip van je leven!

Algemeen directeur van het Liverpool Philharmonic Michael Eakin zei: “We zijn opgetogen dat we het orkest weer met onze goede vrienden The Bootleg Beatles en Roger McGough kunnen herenigen, in een vertolking van Nigel Orbornes geweldige arrangementen van het legendarische Sgt. Pepper album van The Beatles om zo de tiende verjaardag van de Arena te vieren.”

“Liverpool Philharmonic verzorgde ‘de soundtrack van het jaar’ in 2008, dus we zijn trots dat we deel uit mogen maken van de Liverpool 2018 festiviteiten, net zoals we in januari 2008 deden bij de start van het jaar waarin Liverpool Culturele Hoofdstad van Europa was en de Echo Arena werd geopend.”

Volgend jaar zal Arriva ook psychedelische dubbeldekker bussen laten rijden – geïnspireerd op John, Paul, George en Ringo om zo bij te dragen aan de feestelijkheden.

Burgermeester van Liverpool, Joe Anderson, zei: “De winnende combinatie van het Royal Liverpool Philharmonic Orchestra en The Bootleg Beatles heeft dit jaar al bewezen een geweldig succes te zijn en ik ben verheugd dat hun nieuwe samenwerking plaatsvindt in wat een uniek jaar in de geschiedenis van Liverpool gaat zijn.”

“Als we vieren dat er tien jaar voorbij zijn sinds we Culturele Hoofdstad van Europa waren, is het alleen maar juist dat dit concert gegeven wordt in de Echo Arena – een plek die zo’n belangrijke rol speelde in de openingsceremonie en die fungeerde als springplank voor het onvergetelijke jaar 2008.”

Kaarten kosten tussen de £ 39 en £ 71,50 en gaan op vrijdag 22 september om 9.00 uur in de verkoop.

Bron: wirralglobe.co.uk

(Vert: Laura Alblas)