The Analogues vieren 50 jaar Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band in Ziggo Dome

WebmasterNieuws

Op 1 juni is het op de dag af 50 jaar geleden dat The Beatles Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band uitbrachten – zonder twijfel één van de absolute hoogtepunten uit de geschiedenis van de popmuziek. The Analogues vieren dit jubileum met een speciale editie van het concert waarmee ze momenteel in de Nederlandse theaters staan: de integrale uitvoering van Sgt. Pepper, voor deze gelegenheid in de Ziggo Dome en met hulp van een aantal verrassende muzikale gasten.

The Analogues touren momenteel langs de Nederlandse theaters met een voorstelling waarin dit legendarische album tot in de finesses uitgevoerd wordt; integraal, van begin tot eind. Met de originele instrumenten die 50 jaar geleden gebruikt werden door The Beatles, aangevuld met strijkers en blazers.

Hiermee doen The Analogues wat door velen vooraf bestempeld werd als ‘onmogelijk’. Deze muziek, tot stand gekomen tijdens een maandenlange periode waarin uitgebreid gebruik gemaakt werd van de mogelijkheden van de opnamestudio, zou live niet te reproduceren zijn. Dat dit wél kan bewijzen de volle zalen met enthousiast publiek en de unaniem positieve recensies van de critici.

“Dichter bij The Beatles kun je niet komen” (Twentsche Courant/Tubantia)

“Een magische ervaring” (Vrij Nederland)

“Met je ogen dicht hoor je The Beatles“ (Het Parool ****)

“Musical wonder from Holland” (Eastern Daily Standard, UK)

Na twee succesvolle theatertours, waarbij zalen als Carré en het Concertgebouw meerdere malen werden uitverkocht, spelen The Analogues nu op 1 juni 2017 in samenwerking met MOJO het Sgt Pepper’s Lonely Hearts Club Band jubileumconcert in de Ziggo Dome in Amsterdam. Bart van Poppel van The Analogues: “De Ziggo Dome is natuurlijk wel een stapje groter dan we gewend zijn maar samen met MOJO en de interessante muzikale gasten gaan we er een unieke avond van maken. Als The Beatles het zelf hadden kunnen doen, dan hadden ze het ook in de Ziggo Dome gedaan”.

The Analogues + special guests – 50 jaar ‘Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band’Donderdag 1 juni, aanvang 20.00  Ziggo Dome AmsterdamDe kaartverkoop voor het concert start vrijdag om 10.00 uur via www.ticketmaster.nl en 0900 – 300 1250 (60 cpm)

Meer informatie:

Officiële website: www.theanalogues.net