VIER HET LEVEN EN DE MUZIEK VAN GEORGE HARRISON MET DE HERUITGAVE VAN ‘CONCERT FOR GEORGE’

VOOR DE EERSTE KEER UITGEBRACHT OP VINYL IN EEN BOXSET MET 4 LP’s VAN 180 GRAM EN OOK IN EEN GELIMITEERDE LUXE BOXSET.

DEZE SET WORDT UITGEBRACHT OP 23 FEBRUARI 2018

Op 25 februari zouden we de 75ste verjaardag van George Harrison vieren. Om hem te gedenken wordt het ‘Concert for George’ voor de eerste keer op vinyl uitgebracht als Boxset met 4 LP’s maar ook als gelimiteerde Luxe Editie uitgegeven door Concord Music.

De Deluxe Box Set (gelimiteerde oplage van 1000 stuks wereldwijd) omvat de volledige muziek- en filmopnames van het concert – 4 LP’s (180 gram) met de muziek, 2 CD’s en 2 Blu-Rays en een 60-pagina’s tellend boekje en ook een unieke kans om een stukje geschiedenis te verkrijgen. In elke box zit een stukje van het met de hand beschilderde tapijt dat als achtergrond op het podium gebruikt werd tijdens het concert in de Royal Hall op 29 november 2002. Echte die-hard fans kunnen dit unieke stukje inkaderen.

Deluxe Box Sets is alleen verkrijgbaar via ConcertForGeorge.com.

De Box Set met 4 LP’s bevat de complete muziekopnames van het ‘Concert for George’ op 180 gram vinyl. Op kant 8 zie je een speciale mandalatekening. Het is de allereerste keer dat alle songs van het concert verkrijgbaar zijn als audio. Ook via verschillende streaming platforms zal de muziek verkrijgbaar zijn.

Naast de nieuwe uitgaven op vinyl van 180 gram zal het concert ook verkrijgbaar zijn via een uitgave van 2 CD’s, en als box met 2 CD’s en DVD’s of als set van 2 CD’s en 2 Blu-rays.

Op de muziekopnames hoor je ook Eric Clapton, Jeff Lynne, Paul McCartney, Tom Petty, Monty Python, Ravi & Anoushka Shankar, Ringo Starr en meer. De sets van DVD’s en Blu-rays bevatten het volledig gefilmde concert op de eerste disc. De tweede disc bevat nog extra hoogtepunten van tijdens het concert, interviews met de artiesten, repetities en een blik achter de schermen van het concert. En exclusief op de Blu-ray hoor je op de tweede disc een interview met Ringo Starr, Jim Keltner en Ray Coopen met de titel ‘Drummers’!

(Bron: musicconnect.net)

(Vert: Janien Nuijten-Colans)