Ooit … lang geleden …

BFNLBFNL Columns, Nieuws

In januari 1963 stuurde ik een brief naar het kantoor van Brian Epstein in Londen met de vraag of ik in Nederland een Beatles fanclub mocht beginnen. De maanden erna werden the Beatles populairder en populairder. Dat zorgde voor hun eerste optreden in het legendarische Engelse popprogramma Ready Steady Go, waarin ze vreemde vragen van fans moesten beantwoorden. Het antwoord op mijn brief bleef uit … tot in november plotseling het antwoord op de deurmat viel: ik kreeg toestemming voor het oprichten van de Nederlandse fanclub. Dat was 10 november j.l. 58 jaar geleden. Ik had een oude typemachine en een tweedehands stencilmachine en zo begon het. The Beatles waren in die tijd in feite nog een soort boys-band.

– Har van Fulpen –