WebmasterThe Beatles t/m 1969

9 januari
John vraagt zijn vriend van de Liverpool College of Art Stu Sutcliffe om als basgitarist bij The Quarry Men te komen. De band verandert haar naam in Silver Beetles.

24 april
John en Paul treden op als duo in Caversham, Berkshire, en noemen zich The Nerk Twins.

mei
John, Paul, George, Pete Best en Stuart Sutcliffe doen een auditie voor promotor Brian Kelly.

20 mei
The Silver Beetles (inderdaad Beetles – niet Beatles) treden op alsbacking band voor Johnny Gentle in Town Hall, Marshill,Alloa te Clackmannanshire, Schotland.

6 juni
eerste optreden in de Grosvenor Ballroom in Wallasey, Liverpool.

12 augustus
Pete Best wordt de officiële drummer van The Beatles.

16 augustus
The Beatles vertrekken naar Hamburg.

17 augustus
Pete Best speelt in Hamburg voor het eerst mee als de officiële drummer van The Beatles.

21 november 1960
Tijdens hun eerste verblijf in Hamburg wordt George op zijn jeugdige leeftijd (17) betrapt en uitgewezen; Paul en Pete Best moeten even later (rondom 29 november 1960), op beschuldiging van brandstichting, Duitsland ook verlaten; de groep verkeert in staat van ontbinding.

27 december
Na de teleurstellende aftocht uit Duitsland treden The Beatles op in de zaal van de Litherland Town Hall in Liverpool, waar een horde ‘fans’ op afkomt die aanvankelijk denken dat ze een Duitse groep zijn; het succesvolle concert geeft hen weer nieuwe moed.