Paul McCartney beweert dat hij met George Harrison praat via een boom.

Paul McCartney heeft beweerd dat hij met George Harrison heeft gesproken, omdat hij gelooft dat de geest van zijn overleden vriend bij hem thuis in een boom verblijft. Paul deed de openhartige bekentenis toen hij eerder deze maand op de National Public Radio verscheen. Hij zei dat zijn mede-Beatleslid, dat in 2001 overleed aan longkanker, hem de dennenboom cadeau had gedaan. Hij legde uit: “George hield erg van tuinieren. Hij was een heel goede tuinman en hij gaf me een boom als cadeau. Het is een grote dennenboom en hij staat bij mijn poort. Toen ik vanmorgen mijn huis verliet, stapte ik uit de auto, deed het hek dicht en keek omhoog naar de boom en zei: ‘Hallo, George’.”

“Daar staat hij en hij groeit flink en weet je, dat brengt me terug naar de tijd dat ik met hem ging liften. Daar moet ik altijd weer aan denken.”

Paul vervolgde: “Het is prachtig. Hij gaf de boom aan mij. Ik heb hem gewoon geplant. Maar dan, naarmate de jaren verstrijken, denk ik elke keer als ik ernaar kijk: `Dat is de boom die George me gaf ‘. George is voor mij die boom binnengegaan. Ik hoop dat hij daar blij mee is.”

Paul bracht eerder deze maand zijn nieuwe album McCartney III uit. Dit had hij eerder dit jaar tijdens de lockdown geschreven en opgenomen en in een kortgeleden uitgezonden BBC-chat met acteur Idris Elba, gaf hij toe dat hij ‘niet besefte’ wat hij aan het creëren was toen hij met de opnamen bezig was. Hij zei: ‘’Tijdens de lockdown ruimde iedereen zijn kasten op en deed alle dingen die hij altijd al wilde doen. Voor mij is een album maken dan een logische stap. Alleen ik wist nog niet dat ik een album aan het maken was. Dus plotseling had ik deze tien nummers. Ik dacht: wat ga ik ermee doen?”

Tijdens de lockdown verbleef Paul op het platteland met zijn dochter Mary en haar kinderen. Over de ervaring vertelde hij verder: “Ik had echt geluk, omdat ik geïsoleerd was met mijn dochter Mary en haar familie. Ik kon wel naar de studio gaan om te werken, want dat was een veilige plek. We hebben ons steeds aan de regels gehouden.”

“Ik was in het begin van het jaar op vakantie en toen kwam de lockdown, dus ik kwam terug en ging in isolatie op het platteland. Dat was niet erg, want het betekende dat ik met vier van mijn kleinkinderen omging en dat was geweldig. Ik kon de studio in. De regering zei dat je alleen buitenshuis kon gaan werken wanneer je niet thuis kon werken. Ik heb geen thuisstudio, mijn studio ligt op 20 minuten afstand. Dus toen begon ik gewoon te denken, hoe zit het met dat nummer dat ik een paar maanden geleden had en nooit af heb gemaakt. Dus toen zijn we daaraan gaan werken.”

Bron: Mail Online

Vertaler: Albert Braam