Unieke TV-vraag voor Beatlesfans

Beatlesfans en hoedenliefhebbers worden uitgenodigd om hun meest flamboyante Fab Four-hoed op te zetten komende ‘Bank Holiday Monday’ en deel te nemen aan een unieke TV-show die in Liverpool gemaakt wordt.

‘Hats Off To The Beatles’ is een onderdeel om beelden te verkleden – een project waarin beelden in de stad een tijdelijke nieuwe look krijgen door artiesten en ontwerpers, om hun plaats in de stad te memoreren en door erover te debatteren.

Als onderdeel van het project, dat wordt omgezet in een special voor Sky Arts, creëerde hoedenmaker van de Merseyside Stephen Jones vier spectaculaire song-gerelateerde hoeden voor het Beatlesstandbeeld op ‘Pier Head’. Elke Beatle krijgt zijn eigen hoed – Penny Lane voor Paul, Here Comes The Sun voor George, Yellow Submarine voor Ringo en Help! voor John.

Het beeld wordt het middelpunt voor ‘Hats Off To The Beatles’ op maandag 30 augustus om 11.00 uur.

Cultureel Liverpool vraagt fans om samen te komen met geweldige Beatles-themahoeden om hen te eren en ook om er een speciaal moment voor de TV-uitzending van te maken.. Het is niet nodig om je vooraf aan te melden en er zijn geen restricties voor het aantal deelnemers, hoe meer hoeden met een Beatlesthema hoe beter!

De ontwikkelingsproducent van Cultureel Liverpool, Eliza Willis, legt uit: “Wij roepen de mensen op om naar de stad te komen op ‘Bank Holiday’-maandag, tussen drie en vier uur ’s middags, met hun Beatleshoed op. Ze mogen flamboyant en briljant zijn, of subtiel en eenvoudig! Dit wordt een onderdeel van de Sky Arts Show en is het dus een kans om op TV te komen.”

De datum valt samen met het einde van de Beatles Week, dus buiten de fans uit Liverpool worden er ook veel bezoekers verwach,t die met het eerbetoon mee kunnen doen. Eliza voegt toe: “We zouden het heerlijk vinden als de mensen zich rond het beeld scharen en de waterkant opfleuren met kleur en plezier en het eindresultaat zal te zien zijn in de finale van de Sky Art Show.”

Het bronzen beeld van The Beatles, dat een van de meest gefotografeerde beelden van de stad is, is specifiek gekozen door de in Hoylake geboren Stephen Jones, een van de beste hoedenmakers van het VK. Alle artiesten en ontwerpers die betrokken zijn bij het verkleden van de beelden worden toegestaan om een van de 200 beelden te kiezen in de stad.

Het verkleden is geen blijvertje, ze zullen er met een maximum van een maand staan. ‘Statues Redressed’ is een onderdeel van een grotere zomercampagne: Publieke Kunst genaamd, met onder meer installaties in verschillende delen van de stad.

(Bron: liverpoolecho.co.uk)
(Vert: Trix van Twist)