Backbeat geeft in februari film op Blu-ray uit over de oorspronkelijke 5e Beatle.

Ian Hart speelde in de jaren 90 een tijdlang de rol van John Lennon. Allereerst gaf hij een fantastische opvoering als Lennon in The Hours and The Times. Dit was een indie-film, zonder muziek. Daarna volgde Backbeat, waarin hij gitaar speelt. Deze film gaat over de Beatles in Hamburg, met drummer Pete Best en Stu Sutcliffe, de eerste “vijfde Beatle” die ook deel uitmaakte van de groep. Backbeat richt zich op een geweldige tijd voor Stu die triest eindigde. Dit is een voortreffelijke rock-biopic omdat het voorbijgaat aan de gebruikelijke formule ‘Het geheim van mijn muzikale succes’. De film wordt uitgebracht als onderdeel van de Shout Select-serie die aandacht schenkt aan films die niet zoveel op de kabel worden vertoond als zou moeten. Hieronder het persbericht van Shout! Factory met inbegrip van de bonusextra’s:

DE OORSPRONKELIJKE “VIJFDE BEATLE” MOEST KIEZEN TUSSEN ZIJN BESTE VRIENDEN… ZIJN GELIEFDE… EN DE BESTE ROCK ‘N ROLL BAND TER WERELD

BACKBEAT
Met in de hoofdrollen Sheryl Lee, Stephen Dorff en Ian Hart

BLU-RAY® BIJ U THUIS
19 FEBRUARI 2019 VIA SHOUT! SELECT

Voordat ook nog maar iemand over de Beatles had gehoord speelde er een groep met vijf bandleden in clubs in Hamburg, Duitsland. Ze waren ruig en brutaal. Nu kan het verhaal van Stuart Sutcliffe, de “vijfde Beatle” worden verteld zoals nog nooit tevoren! Op 19 februari 2019 brengt Shout! Select BACKBEAT geregisseerd door Iain Softley op Blu-ray uit. Dit boeiende verhaal over de Beatles voordat ze beroemd werden bevat speciale extra’s. Bestel nu bij ShoutFactory.com

De regisseur van BACKBEAT heeft ook K-PAX, Hackers en Skeleton Key geregisseerd. De hoofdrolspelers zijn Sheryl Lee (Twin Peaks), Stephen Dorff (Blade, Cold Creek Manor) en Ian Hart (Harry Potter and the Sorcerer’s Stone). BACKBEAT is een energiek muzikaal drama dat het verhaal van de Beatles vertelt voordat ze beroemd waren en naar Hamburg trokken op zoek naar succes. Ze worden daar steeds populairder, en de “vijfde Beatle”, basgitarist Stuart Sutcliffe (Stephen Dorff) wordt verliefd. Hij moet uiteindelijk kiezen tussen zijn beste vriend John Lennon (Ian Hart), zijn nieuwe liefde Astrid Kirchherr (Sheryl Lee) – en de beste rock ’n roll band ter wereld.

De film uit 1993 heeft de London Film Critics Circle’s British Newcomer of the Year Award en een British Academy of Film and Television Arts (BAFTA) gewonnen. De soundtrack bevat muziek van onder meer Dave Grohl (Foo Fighters), David Pirner (Soul Asylum) en Mike Mills (R.E.M.).

De Blu-ray met extra’s bevat:

Een gesprek met Astrid Kirchherr
Verwijderde scènes
Interviews met Iain Softley en acteur Ian Hart
Het interview van Sundance Channel met Iain Softley
Audiocommentaar van Iain Softley, Ian Hart en Stephen Dorff
Tv-beelden
Casting

Speelduur: 1 uur, 41 minuten
MPAA-classificatie: R (beperkt)
Taal: Engels

(Bron: insidepulse.com)