Beatles Beurs 30 oktober Beat Meet

BFNLEvenementen

INTERNATIONALE BEATLES’ VERZAMELAARS BEURS IN LEIDEN OP ZONDAG 30 oktober 2022.

The Beatles zijn al meer dan 50 jaar “uit elkaar”, maar nog steeds houdt hun muziek miljoenen over de hele wereld bezig en zijn de verkopen van hun oude platen (cd’s) gigantisch. Elk jaar gaan er wereldwijd nog miljoenen over de toonbank !! En ook in de download lijsten staan de Beatles in de hoogste regionen!

De muziek van John Lennon, Paul McCartney, George Harrison & Ringo Starr mag ondertussen “klassiek” genoemd worden. Het nummer “Yesterday” werd zelfs verkozen tot “song van de (twintigste) eeuw”.

50 jaar na het uiteenvallen van The Beatles, blijkt er nog steeds een grote belangstelling te bestaan voor alles wat de “fab four” gedaan hebben. En Paul McCartney en Ringo Starr spelen wereldwijd nog steeds voor uitverkochte zalen!

Beatles fans, verzamelaars en liefhebbers kunnen op zondag 30 oktober terecht in Scheltema Leiden aan de Marksteeg 1 (hoek Oude Singel) in Leiden (dicht bij station Leiden-Centraal en met ruime parkeergelegenheid in de buurt) waar, al voor de 44ste keer,  De “BEATLES-MEETING” plaats vindt.

Op deze Beatlesbeurs kunnen fans, liefhebbers en verzamelaars lekker snuffelen tussen de duizenden LP’s, singletjes, CD’s, DVD’s, boeken, bladen,video’s en memorabilia die te kijk, te koop of te ruil zijn.

Hier een heel erg kleine selectie van collectors items. Deze items zijn alleen op deze beurs te koop !

Er is ook een stand van de Paul McCartney Fanclub. Beatlesfan en verzamelaar Hans Roosenbrand presenteert “Liverpool, The Beatles, Mijn Passie” een boek over zijn liefde voor Liverpool en over het verzamelen van Beatles items. Ook aanwezig zijn Sven Kruizinga en John Stelck, zij vertaalden 200 liedjes van Paul McCartney in gevat en actueel Nederlands, 80 van die liedjes zijn gebundeld in een boekje dat op de Beatlesbeurs te koop zal zijn en John & Sven komen er ook een aantal zingen ! En er is natuurlijk ook weer Beatles & Sixties Live muziek van Xavier Baudet. Erik Winkelman is van de partij met een mini Ranking McCartney.

Bezoekers kunnen tevens Beatles platen of memorabilia meenemen om te ruilen/verkopen of vrijblijvend te laten taxeren.

Deze dag wordt georganiseerd door Franck Leenheer in samenwerking met www.beatlesfanclub.nl, de best bezochte Nederlandstalige Beatles website.

Praktische tips voor bezoekers van de Beat-Meet op Zondag 30 oktober.

*Open voor het publiek : van 11:00 – 16:00 uur.

*In de nacht van zaterdag op zondag begint de wintertijd !

*De entré bedraagt 6 Euro – aub gepast en contant betalen, pinnen kan niet. De meeste standhouders zijn particulieren en ook daar geldt : cash is king.

*Voor automobilisten : de Marktsteeg is vanaf de kant van de Molen (aan de Lammermarkt) weer open. Maar hou er rekening mee dat er in de omgeving van Station Leiden nog steeds wegwerkzaamheden zijn, de zaal is via de Hooigracht en de Lange Gracht en de Oude Singel gewoon bereikbaar. Voor voetgangers is de straat vanaf Station Leiden CS en de Molen en parkeergarage gewoon bereikbaar.

*Belangrijk : Parkeer in de parkeergarage Lammermarkt, vlak bij zaal Scheltema, om de hoek van de Marktsteeg op een paar minuten lopen, gebruik voor navigatie dit adres : Lammermarkt 20 P, 2312 CW Leiden. En let op: parkeren op straat in Leiden is duurder dan in een parkeergarage parkeren.

*Kom je via de A44 uit de richting Schiphol/Amsterdam : er is een nieuwe afslag “Leiden” – die ligt iets verder dan de oude afslag – de oude afslag brengt je nu naar Katwijk, dus let op aub.

*Corona tips : Er zijn geen beperkingen meer, maar het virus is nog niet weg. Een beetje opletten is daarom wel handig, neem zelf desnoods desinfectie gel mee zodat je tussendoor je handen schoon kunt maken. Handen schudden is nog steeds geen aanrader. Anderhalve meter afstand houden hoeft niet, maar kan ook geen kwaad. Mondmasker mag ook, maar is niet verplicht.

*De winkels in Leiden zijn open en museum De Lakenhal (met echte Rembrandts!) is vlak bij de zaal !

Beat-Meet 2022 mag je als Beatlesfan niet missen!

*Voor meer informatie: franck@leenheerrecords.nl