Beatlesfanclub 55 jaar!

Dit weekend bestaat de Fanclub 55 jaar! Wie had ooit kunnen bedenken dat nadat The Fab 4 uit elkaar viel een fanclub nog steeds van belang zou zijn. Neem nu dit jaar. Hoeveel Beatles en Beatle-gerelateerde items zijn er niet de wereld in geslingerd? En geloof ons maar, dit is nog maar het begin. ‘Abbey Road’ en ‘Let It Be’ vieren straks hun jubileum en Apple zal vast nog iets bedenken waardoor we het viertal weer opnieuw omarmen. En dan is er nog zoveel solo-werk dat te bespreken valt en nieuwe inzichten die worden gepresenteerd. Nee, voorlopig droogt het niet op.

Het feit dat we deze club nog steeds hebben, danken we aan de inspanningen van de vele vrijwilligers. Het is ondoenlijk om ze allemaal te noemen. Één iemand willen we wel graag apart vermelden. De grondlegger van de club; Har van Fulpen. In 1963 begon Har van Fulpen met de ‘Official Dutch Beatles Fanclub’. Onder verschillende hoedanigheden heeft hij de eerste grote stroom aan Beatle nieuws aan het Nederlandse publiek gepresenteerd. Zijn archief is ontzettend waardevol gebleken en zijn passie inspirerend voor ons allemaal.

Er staat nog een hoop te gebeuren en de plannen van de Fanclub zijn eindeloos. Soms duurt het wat langer dan we hopen omdat je te maken hebt met vrijwilligers. Dit project wordt simpelweg gemaakt met veel liefde en oud papier. Check ook eens onze facebook pagina voor het laatste nieuws en vele extra’s. Namens het hele bestuur; bedankt aan iedereen die dit mogelijk maakt en iedereen die ons regelmatig leest. Maar onze grootste dank gaat uit naar het viertal dat onze levens een andere wending wist te geven. Lang leve The Beatles!

– Tim op het Broek –