Beatlesfans krijgen een kijkje achter de schermen

Beatlesfans krijgen een kijkje achter de schermen tijdens de nieuwe Cavern Club rondleiding. De wereldberoemde club geeft fans de gelegenheid een kijkje achter de schermen te nemen tijdens een nieuwe gratis rondleiding. Volgende week begint een gloednieuwe rondleiding in de Cavern Club.

Tijdens de gratis toer krijgen bezoekers een kijkje achter de schermen in het beroemde gebouw in Mathew Street. Voor het eerst sinds het 62-jarig bestaan van de club krijgen Beatlesfans de gelegenheid backstage rond te kijken tijdens een 45-minuten durende ‘achter het gordijn’-rondleiding.

De gratis toer is doordeweeks ’s morgens op elke dag behalve woensdag, en wordt begeleid door Dale Roberts.

Dale zei: “Dit is de eerste keer dat het publiek bij de Cavern achter de schermen kan kijken. Het is allemaal erg vrijblijvend en intiem, ik wil dat iedereen tijdens de rondleiding het gevoel heeft dat ze een privétoer hebben.”

De unieke rondleiding begint in de grootste ruimte en gaat vervolgens naar de begane grond waar wordt gesproken over de geschiedenis van Mathew Street.

Onze nieuwe podcast vertelt het verhaal over de band die de wereld op haar grondvesten deed schudden vanaf de plek waar dat allemaal begon. Beatles City biedt interviews met degenen die bij de start van Merseybeat aanwezig waren en een rol speelden bij het opkomende succes van de band, en met degenen die een unieke blik op die tijd hebben – en er is tevens een exclusief interview met Paul McCartney.

Luisteraars worden gedurende de 10 afleveringen meegenomen op een reis langs de straten van Woolton uit John Lennons jeugd naar de tot opnamestudio omgevormde woonkamer waar de Quarrymen hun eerste plaat opnamen, om dan af te dalen via de steile treden naar de nachtclub The Cavern.

Dan is er de gelegenheid om de Cavern opnieuw binnen te gaan via de originele ingang – die normaalgesproken voor publiek gesloten is – voordat je het podium op kunt voor een foto.

De rondleiding gaat ook langs de kleedkamers, de losplaats voor busjes die door de grootste wereldacts en hun entourage is gebruikt, en de Live lounge.

De rondleidingen vinden plaats om 10.30 uur op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag, en zijn gratis.

(Bron: liverpoolecho.co.uk)

(Vert: Liesbeth te Boekhorst)