Beatlesmerchandise gaat naar The Thread Shop van Sony Music

BFNLNieuws

Het wordt een mooie Kerst voor Amerikaanse Beatlesfans. Net op tijd voor de kerstdagen heeft het merchandise-bureau van Sony Music Entertainment, The Thread Shop, een nieuwe deal getekend om in Noord-Amerika merchandise te produceren voor de beeldbepalende rockband. De samenwerking van The Thread Shop met Apple Corps, Ltd. – opgericht in 1968 om hun zakelijke en creatieve interesses te behartigen – biedt nieuwe mogelijkheden voor merchandise, licenties, winkels en e-commerce in Noord-Amerika.

De eerste golf van merchandise, waaronder kleding, speelgoed, draaitafels en een flipperkast, komt beschikbaar in een Beatles-pop-up-store in New York City die van 11 tot 22 december geopend is. “Meer dan een halve eeuw nadat Beatlemania in de VS voor het eerstuitbrak, vormen The Beatles nog steeds een ongeëvenaarde culturele kracht in onze samenleving”, aldus Richard Story, de hoogste
baas van de muziekpoot van Sony Music Entertainment. “Hun revolutionaire prestaties blijven kunstenaars, denkers, culturen en generaties over de hele wereld inspireren. We zijn enorm vereerd dat ze aan The Thread Shop hun beeldbepalende, grensverleggende merk hebben toevertrouwd en we kijken ernaar uit om hun buitengewone visie met fans te delen”.

The Thread Shop gaat de Amerikaanse winkelsite van The Beatles exploiteren en de merchandise beschikbaar stellen via haar netwerk van retailers. In het kader van de deal wordt Joe Mariotto aangesteld als vice-president voor licenties en marketing. Marziotto was eerder vice-president marketing voor de merchandise-poot van Universal Music Group, Bravado. Daarvoor was hij verantwoordelijk voor merchandise-licenties van The Beatles voor Live Nation. In zijn nieuwe
functie rapporteert hij aan The Thread Shop-directeur Howard Lau.

(Bron: billboard.com)
(Vert: Aad Kuling)