Concert Paul McCartney live op YouTube

Het privé-concert dat Paul McCartney op 7 september in New York gaf, was helemaal niet zo privé.

Hij kondigde namelijk laatst aan dat het optreden met nummers van zijn nieuwe ‘Egypt Station’ album, klassiekers van The Beatles en songs uit zijn solo-repertoire en uit dat van Wings om 08:00 uur op zijn eigen YouTube channel wordt gestreamd. De locatie van het concert was nog  niet bekend gemaakt.

Op 1 september kwam de aankondiging dat McCartney een wedstrijd zou houden waarmee 150 fans een kaartje voor ‘a private evening event’ in New York City konden winnen. Deze zomer heeft hij voor kleinere groepen fans een aantal van die privé-concerten gegeven om zijn nieuwe album te promoten. In juli gaf hij al memorabele concerten in de Cavern Club en in de Abbey Road Studios

In New York waren op het Grand Central Station deze week ‘Egypt Station’-metrokaartjes te koop. Op 31 augustus kondigde Sir Paul de eerste 5 van een serie concerten in de VS aan van zijn ‘Freshen Up’ wereldtournee. Met deze 5 shows komt het voorlopige aantal aangekondigde concerten op 21.

Met het concert van 7 september werd een briljante marketingcampagne voor zijn nieuwe album afgerond. Al weken lang is er via social media platforms ruchtbaarheid aan het nieuwe album gegeven; op 20 juni kwamen twee nummers van het album uit: ‘Come on to me’ en ‘I don’t know’. Op 15 augustus verscheen ‘Fuh you’.

Bron: bestclassicbands.com)
(Vert: Aad Kuling)