De Beatles komen eraan! PEOPLE herdenkt het eerst bezoek aan de VS van de Fab Four, 55 jaar geleden

Het is bijna 55 jaar geleden dat de Beatles op 7 februari 1964 op de luchthaven JFK in New York landden. PEOPLE kijkt terug op de liefdesverhouding tussen een band en een land in een bijgewerkte speciale uitgave genaamd Celebrating Beatlemania! The Beatles.

“Omdat generaties nieuwe fans zich hebben aangesloten bij de nog steeds toegewijde Beatlemaniacs uit het babyboomertijdperk is de band nu nog groter dan tijdens de 10-jarige meteorische carrière van de Beatles”, schrijft Rob Weinert-Kendt, redacteur bij het tijdschrift American Theater, in het voorwoord.

De speciale uitgave van 96 pagina’s is gevuld met voorvallen uit de beginjaren van de band, van hun eerste optreden bij The Ed Sullivan Show (dat door 75 miljoen Amerikanen werd bekeken!), tot de massahysterie tijdens hun show in Shea Stadium in 1965. Lees over de jeugdjaren van John Lennon, Paul McCartney, George Harrison en Ringo Starr, en hoe ze hun muzikale carrières zijn begonnen.

(Bron: people.com)

(Vert: Liesbeth te Boekhorst)