De Beatles staan nu op TikTok met tientallen liedjes

De Beatles staan nu officieel op TikTok. Je kunt nu voor het eerst je video’s op TikTok voorzien van een soundtrack van de Beatles, met een keuze uit 36 populaire nummers.

Hiervan zijn er twaalf van het album ‘Let It Be’, zoals ‘Get Back’, ‘I’ve Got A Feeling’ en ‘I Me Mine’. Andere liedjes op TikTok zijn ‘Hey Jude’, ‘Love Me Do’, ‘The Long And Winding Road’, ‘I Want To Hold Your Hand’, ‘Something’, ‘Eleanor Rigby’, ‘Day Tripper’ en ‘Paperback Writer’.

Er is ook een voorproefje van The Beatles: Get Back uitgebracht, de driedelige serie van Peter Jackson voor Disney+. Get Back bestaat geheel uit nog nooit eerder vertoond gerestaureerd materiaal en zal de fans terugvoeren naar de belangrijke opnamesessies van de band in januari 1969. Het documenteert het creatieve proces van de Beatles en hun relatie onderling, terwijl ze veertien nieuwe liedjes opnemen ter voorbereiding van hun eerste liveconcert sinds meer dan twee jaar.

De driedelige serie is gemaakt uit meer dan 60 uur origineel materiaal en meer dan 150 uur nog nooit eerder gehoorde audio, waarvan het meeste langer dan een halve eeuw in een kluis heeft gelegen.

De docu-serie laat voor het eerst het gehele laatste liveoptreden van de Beatles als groep zien. Het concert op het dak vond plaats in Savile Row in Londen. Het bevat ook liedjes en klassieke composities die op de laatste twee albums van de band staan: ‘Abbey Road’ en ‘Let It Be’.

De afleveringen zijn te zien op Disney+ op 25, 26 en 27 november. Eerder deze week vertelde Ringo Starr over het bizarre aanbod voor een reünie dat de band in 1973 kreeg en dat ze afwezen.

(Bron: nme.com)
(Vert: Liesbeth te Boekhorst)