Dit is het recept van Paul McCartneys Margarita

Paul houdt echt van Tequila – 22 Februari is de Nationale Margarita Dag, wat ons natuurlijk aan Paul McCartney deed denken. Hij gaf ons de songs The Fool On The Hill” en “I Want You” en hij gaf ons “Blackbird” en nu, tijdens een onverwachte wending, geeft hij ons zijn Margaritarecept. (De drank die al dan niet in dat onopvallende theekopje zit en zoveel vreugde veroorzaakt.)

Kijk, ik kwam pasgeleden in aanraking met een lijst privépiloten, hardwerkende vliegeniers die heldere ogen en verstandige hoogtes houden terwijl ze mensen als The Rock, Justin Bieber en Black Sabath over de wereld vliegen. Tijdens een paar biertjes na het werk op een avond in LA pasgeleden, ging het gesprek over bevoorrechte informatie, het favoriete drankje van Paul McCartney, een klein juweeltje van voorkennis van de privé-luchtvaart industrie.

Geïntrigeerd door wat een levende Beatle zou drinken en altijd een spel om over Tequila te praten, kreeg ik een van mijn pilootvrienden zover om wat details te vertellen plus het recept.

“Ik heb McCartney enkele keren naar Van Nuys Airport gevlogen, wat een
normale stop is”, vertelde hij ons. “Hij heeft altijd dezelfde Margarita op zijn standaardbestellijstje staan. Hij gaf mij het recept per mail door die avond, precies zoals het aan hem was doorgegeven door de steward die al meer dan een decennium met Paul meevloog.”

Het is relatief een standaardrecept, maar er zitten twee soorten citrussap in en ook drie stevige Tequilashots. Combineer dat met een tweetal sinaasappellikeuren en Paul heeft een forse cocktail aan boord. Nou dat is wel iets, maar het belangrijkste idee hierachter is: het is een Margarita van de man die ons “Let It Be” gaf. Dus laten we ‘een gegeven Margarita niet in de bek kijken’.

Paul McCartneys Margarita

Ingrediënten:

3 Shots witte Tequila
1 Shot Cointreau
1 Shot Triple Sec
Sap van een limoen
Sap van een sinaasappel

Instructies:

1. Doe alle ingrediënten in een shaker met 2 of 3 kleine ijsblokjes.
2. Schud totdat de ijsblokjes gesmolten zijn en het drankje gaat schuimen.
3. Schenk in een glas met een zoutrandje.

(Bron: urbandaddy.com)

(Vert: Trix van Twist)