DVD van de David Lynch Foundation met Paul McCartney, Eddie Vedder, Moby

WebmasterNieuws

Vier jaar later bracht het Change Begins Within benefiet concert  de stichting op het wereldtoneel  met optredens van bekende artiesten zoals Paul McCartney en Ringo Starr, naast Moby, Donovan, Eddie Vedder van Pearl Jam, Jim James van My Morning’s Jacket en soulzangeres Bettye Lavette, en van Angelo Badalamenti, al jarenlang David Lynch’s muzikale medewerker , die het betoverende thema schreef van Twin Peaks, David Lynch onlangs weer tot leven gewekte TV serie.

Op 1 september 2017 zal het concert worden uitgebracht op DVD onder de titel Change Begins Within: A Benefit Concert For The David Lynch Foundation, met een reeks uitvoeringen  van bekende songs van de Beatles, Wings en George Harrison en met een cover van ‘Under Pressure’ van Queen.

Het concert, dat plaats vond in de Radio City Music Hall in New York op 4 april 2009, heeft geld opgehaald  om de Foundation te helpen om het doel te bereiken om een miljoen kinderen overal ter wereld  die verloren dreigen te gaan te leren hoe ze moeten mediteren. Het is welbekend dat  de Beatles les gehad hebben in Transcendental Meditation van de Maharishi Mahesh Yogi in 1967. Lynch verdiepte zich in meditatie in 1973 – en mediteert nog twee keer per dag.

‘’Het verschafte mij makkelijk toegang  tot onbeperkte energie, creativiteit en geluk heel diep in mij,’’ zegt Lynch, en hij vond verdere inspiratie toen hij zag dat Transcendentale Meditatie toegepast werd door ‘’kinderen in scholen in de binnensteden, door veteranen die lijden aan post-traumatische stress, en door  vrouwen en meisjes die slachtoffers zijn van vreselijk geweld.’’

Met een optreden van alle artiesten aan het einde van de show werd een boodschap gebracht van eenheid en van een ‘’succesvol en diep’’ leven.

Change Begins Within: A Benefit Concert For The David Lynch Foundation zal uitkomen op 1 september . De volledige tracklist ziet er als volgt uit:

‘Natural Blues’ (Moby, Betty LaVette, Transcendental Meditation Choir)

‘Rise’ (Eddie Vedder)

‘Under Pressure’ (Eddie Vedder and Ben Harper)

‘My Sweet Lord’ (Sheryl Crow)

‘Hurdy Gurdy Man’ (Donovan and Jim James)

‘Isle Of Islay’ (Donovan and Paul Horn)

‘It Don’t Come Easy’ (Ringo Starr)

‘Boys’ (Ringo Starr)

‘Yellow Submarine’ (Ringo Starr)

‘Baby You Can Drive My Car’ (Paul McCartney)

‘Jet’ (Paul McCartney)