Een zuinige Paul McCartney is gespot terwijl hij zijn eigen gitaarplectrums maakt door munten op een spoorbaan af te vlakken.

Hij is een van de rijkste muzikanten ter wereld, met een geschat vermogen van $ 1,2 miljard. Toch heeft Paul McCartney een zuinige manier bedacht om zijn eigen gitaarplectrums te maken, in plaats van te kopen.

Hij werd gespot bij het maken van doe-het-zelfplectrums door munten op een spoorbaan af te vlakken. De 77-jarige muzikant werd donderdag gefotografeerd terwijl hij een aantal munten van één cent op de Long Island Rail Road in Hamptons, New York legde. Nadat een trein over het spoor was gereden en de munten had afgevlakt, verzamelde hij de centen en keerde terug naar zijn huis in de buurt.

Sir Paul was nonchalant gekleed in een rode korte broek met een effen wit T-shirt, lmet een marine Team GB baseballcap. De componist van Penny Lane gaf eerder toe dat hij acrylnagels heeft nadat zijn nagels zijn beschadigd door het gitaarspelen. Het lijkt dat de moedige popster misschien een nieuwe manier heeft bedacht door munten te gebruiken, maar het is niet uniek. Brian May en Efrim Menuck zijn ook fans van het gebruik van centen als plectrum, omdat het metaal sterk is.

Sir Paul verbleef in de Verenigde Staten waar hij een afgelegen landhuis bezit in het dorp Amagansett. Het huis, verborgen in de bossen, ligt niet ver van het strandhuis in de Hamptons van zijn dochter Stella, terwijl andere buren Gwyneth Paltrow en haar moeder, de actrice Blythe Danner, zijn.

Hij geniet waarschijnlijk van enige downtime na het beëindigen van een uitverkochte tour in juli, waarop hij 39 concerten over de hele wereld speelde. De artiest heeft onlangs onthuld dat hij veel van zijn hitnummers opnieuw moet leren, omdat er te veel zijn om te kunnen onthouden.

De zanger sprak met The Mirror, waarbij de singer-songwriter reflecteerde op zijn uitgebreide backcatalogus. Enkele van de vroege nummers van The Beatles zijn minstens 55 jaar oud en Paul werkte in zijn carrière aan meer dan 1000 nummers. De ster gaf toe dat hij op zijn bandleden moet vertrouwen om zijn geheugen op te frissen, of naar oude opnames te luisteren.

Hij zei: ‘Ik moet alles opnieuw leren. Ik heb heel veel geschreven, je kunt ze niet allemaal behouden. We gaan repeteren en ik denk: “Oh ja, zo gaat het”. ‘ Gevraagd of hij gelooft dat de nummers ‘redelijk goed’ zijn, antwoordde de hitmaker van Hey Jude: ‘Zeker wel. Van sommige van de oude liedjes denk ik, “Oh, dat is slim, ik zou dat nu niet hebben gedaan”. ‘ ‘Het is opwindend om te denken dat dat nog steeds werkt. We waren een kleine rock and roll-groep uit Liverpool, het bleef maar doorgaan. ‘

(Bron: dailymail.co.uk)

(Vert: Ruby Van Den Bergh – Coenraads)