EERSTE OVERLEDENE AAN CORONAVRUS WAS ‘SCOUSE’-LEGENDE

Cy Tucker wordt verondersteld de eerste persoon te zijn die stierf aan het coronavirus in Liverpool. Eerbetuigingen stromen binnen voor een van Liverpools “allerbesten,” Cy Tucker, die stierf aan symptomen van het coronavirus. De legendarische muzikant, die altijd schouder aan schouder ging met mensen als Cilla Black en The Beatles, stierf dinsdagochtend nadat hij een week geleden symptomen kreeg.

Zijn familie vertelde ECHO dat de vader van drie kinderen ‘een glimlach had die de donkerste kamers kon verlichten en zijn geestige persoonlijkheid betoverde alles wat hij tegenkwam.’ In een verklaring voegden ze eraan toe: ‘Voor de stad Liverpool was hij Cy Tucker, maar voor ons was hij onze wereld. Hij was voor altijd verliefd op zijn familie, vooral zijn vrouw, kinderen en kleinkinderen, die hij altijd met genegenheid overspoelde.’ De getalenteerde muzikant, 76, die gezondheidsproblemen had, waaronder hartproblemen en diabetes, zou de eerste persoon zijn die stierf aan het coronavirus in Liverpool.

Het nieuws over zijn trieste dood deed eerbetuigingen binnenstromen uit de muziekwereld van Liverpool. Een goede vriend van Cy, Arthur Kerevan, 69, zei: “Hij werkte met allen: The Beatles, Cilla Black, hij was groot in de jaren zestig. Hij begon waarschijnlijk te zingen toen hij tien of elf was. Om 12:00 of 13:00 uur zong hij in pubs en kreeg hij betaald in sigaretten, daarna ging hij gewoon naar andere dingen. Ik kwam in zijn band in 1982, maar in de jaren zestig was hij echt groot. Hij is een legende in Liverpool vanwege zijn stem. Hij glimlachte altijd vanaf het moment dat hij zijn huis uitkwam.”

Willie Miller schreef op Twitter: “Triest nieuws vanmorgen dat Liverpoolse muzieklegende Cy Tucker is overleden. Een geweldige kerel, een geweldige muzikant en een geweldig gevoel voor humor. We hebben een van de allerbeste verloren. RIP Tucker.”

(Bron: Liverpol.co.uk)
(Vert: ruby Van Den Bergh – Coenraads)