Eleanor Rigby – Een Beatles Popstory

BFNLEvenementen, Nieuws

Zaterdag 23 april, Schouwburg de Kring Roosendaal, 18.30 en 21.00 uur.

Op een denkbeeldig marktplein in een fictieve stad, maken we kennis met Benjamin Jones…, het enige kind van Desmond en Molly Jones, eigenaren van een snoepkraam. Deze vrije blije creatieve geest ontwikkelt z’n gave van het vertellen tot een ware kunst. Rondom hem verzamelt zich een groepje gelijkgestemden, waaruit een klein maar dapper straattheater gezelschap ontstaat. De stille kracht achter (maar feitelijk de ster uit) dit gezelschap, die de verhalen van Benjamin moeiteloos spelend tot leven weet te brengen, is de mooie maar oh zo bescheiden Eleanor Rigby. Terwijl de liefde tussen Benjamin en Eleanor ontluikt, zonder dat zij hier zelf enig besef van hebben, neemt de bekendheid en populariteit van het olijke clubje verhalenvertellers zienderogen toe. Geluk gloort aan de horizon en een prachtige toekomst ligt in het verschiet, op alle fronten!! Totdat op een dag, zomaar uit het niets, een duivels tweetal z’n intrede doet op d’Ouwe Mart, alwaar onze verteltalenten net het wonderlijke reisverhaal van de gele duikboot ‘Nautibelle‘ en haar dappere kapitein onder luid applaus afronden. Daarna zal niets ooit meer hetzelfde zijn!

Vol trots presenteert de Stichting PuurSzang uit Roosendaal de flitsende voorstelling Eleanor RigbyEen Beatles Popstory: een aangekleed popconcert, waarbij 23 prachtige, naar het Nederlands her- of vertaalde, Beatlessongs samen met een verteller het verhaal van Eleanor Rigby tot leven wekken. Alle rollen worden door verschillende zangers en zangeressen vertolkt en daarin maken kleren letterlijk en figuurlijk de man…. of de vrouw. Kortom, een lust voor het oog en het oor!

De elf zangers en zangeressen worden onder de muzikale leiding van Bart van Gorp (trombonist van het Metropool Orkest) instrumentaal ondersteund door een 5-koppige live band. Een must-see voor iedereen en zeker ook voor Beatles liefhebbers! PuurSzang hoopt u van harte te mogen begroeten op één van de twee voorstellingen op 23 april 2022 (18.30u en 21.00u).

Kaarten zijn digitaal (www.dekringroosendaal.nl) of telefonisch (0165-555555) te bestellen bij Schouwburg de Kring. Meer informatie over PuurSzang? Kijk op www.puurszang.nl.