Fotograaf Terry O’Neill overleden

Fotograaf Terry O’Neill is overleden – hij was 81. Hij werkte samen met The Beatles, The Rolling Stones en Bowie.

O’Neill was vooral bekend als kroniekschrijver en fotograaf van de grote muziekevenementen in de jaren ’60. Zo werkte hij nauw samen met The Beatles en The Rolling Stones toen de groepen hoge toppen scoorden in de jaren ’60.

O’Neill kreeg pas kort geleden te horen dat hij prostaatkanker had. Vorige maand werd hij gehuldigd door Prins William, Hertog van Cambridge, op Buckingham Palace, voor zijn succesvolle loopbaan als fotograaf.

Met veel verdriet in het hart moeten we afscheid nemen van deze minzame, liefdevolle, zachte man. Het was één van de meest iconische fotografen van de laatste 60 jaar, zijn legendarische foto’s zullen voor altijd in onze harten geprint blijven – ze houden onze herinneringen levendig.

Hij werd ooit gevraagd om een klein, beginnend bandje in Abbey Road te gaan fotograferen – het waren The Beatles en niemand van de andere fotografen wilde deze job aannemen. Hij mocht ook met de Rolling Stones optrekken.

Hij fotografeerde Liza Minelli, Audrey Hepburn, Winston Churchill, Frank Sinatra, Amy Winehouse and Elton John. En hij mocht voor de Koninklijke Familie een fotoshoot van de ‘Queen’ maken.

Samen met zijn vrouw Laraine Ashoton had hij 3 kinderen. O’Neill is survived by his three children and wife Laraine Ashton.

(Bron: nme.com)
(Vert: Janien Nuijten-Colans)