GITAAR BEATLE GEORGE HARRISON VERKOCHT VOOR £347.000.- (ongeveer 900.000 euro)

Een gitaar, die door George Harrison gebruikt is tijdens het laatste optreden van the Beatles in de Cavern Club in Liverpool, is op een veiling verkocht voor bijna £350.000,-.

De Maton Mastersound MS-500 werd diverse keren op het podium gebruikt, tijdens concerten in juli en augustus 1963. Het werd voor £374.200,- verkocht door een verzamelaar tijdens een verkoop van gitaren en muziekmemorabilia.

Dhr. Hobbs vertelt dat de in Australië gemaakte gitaar werd gebruikt door Harrison nadat hij het eerst geleend had van een gitaarwinkel in Manchester. Zijn eigen Gretsch gitaar was toen even niet beschikbaar wegens onderhoud.

Hobbs: “Er zijn foto’s van dat hij de gitaar bespeelt, live, tijdens concerten. De opvallendste foto is van het laatste optreden van the Beatles ooit in the Cavern, want het was de opkomst van Beatlemania en ze werden te groot voor dat zaaltje.”

(Bron: BBC.co.uk)

(Vert.: Ruby Van Den Bergh-Coenraads)