Google Earth is je gids tijdens een tour door de Beatles geschiedenis

WebmasterNieuws

Kijk eens rond op Penny Lane of Strawberry Fields.

Van de Cavern Club waar het allemaal begon tot aan het Ed Sullivan Theater in New York, je kunt nu het pad van het succes van The Beatles volgen op Google Earth.

Google viert de 5oste verjaardag van ‘Sgt Pepper’s Lonely Hearts Club Band’, het achtste album van de legendarische rock ‘n’ roll band. Door gebruik te maken van Google Earths Voyager kun je een virtuele tour maken langs negen verschillende, over de wereld verspreide locaties die belangrijk waren in de geschiedenis van The Beatles.

Voyager is een recente toevoeging aan Google Earth waarmee je deze verkenningsapp verandert in een verhalend medium. Hiermee verken je geselecteerde locaties – variërend van steden tot de jungle en de oceanen, terwijl je de informatie en verhalen hierover leest en Google je rondleidt van plek naar plek.

Ga hier naartoe voor de Voyager tour door de geschiedenis van The Beatles. Kijk rond bij de Abbey Road Studio’s en de concertzaal van de Hollywood Bowl, terwijl je je kennis van Beatlestrivia oppoetst.

(Bron: cnet.com)

(Vert. Laura Alblas)