Grote kring rond de Beatles maakt plannen voor de 50e verjaardag van baanbrekend album inclusief een nieuw boek

WebmasterNieuws

De 50e verjaardag van het meest baanbrekende album aller tijden nadert. 1 juni is de datum van verschijnen van ‘’Sgt Pepper’s Lonely Hearts Club Band’’ uit 1967 dat een mijlpaal was. Het was het album dat letterlijk alles veranderde.

Tot nu toe is het enige tastbare om de verjaardag te gedenken  een nieuw boek getiteld ‘’Sgt Pepper’s Lonely Hearts Club Band: The Album, the Beatles, and the World in 1967’’ door Brian Southall, dat gaat uitkomen bij Imagine press. Southall was de PR man bij EMI Records, het label van de Beatles van 1964 tot vorig jaar toen EMI ondergebracht werd bij Capitol Records.

Overigens, Olivia Harrison en andere leden van de grote Beatles familie zijn momenteel in gesprek over wat zij zullen doen om een en ander te gedenken. Het zou geweldig zijn als er zoiets als een concert zou komen. Zeker, Paul McCartney begint zijn 2017 tour in Japan eind april. Het is niet duidelijk waar hij zal zijn op 1 juni en evenmin of hij die datum verschoven heeft. Een tv special lijkt een prima idee. Evenwel, tot nu toe is er nog geen besluit genomen. Maar mij is verteld dat er binnenkort een aankondiging komt.

(Bron: showbiz411.com)

(Vert: Theo de Wit)