Help Ringo Starr zijn boodschap van Peace and Love te verspreiden

Het George Harrison Fund bestaat sinds 1971, toen Harrison en Ravi Shankar in New York het spectaculaire Concert for Bangladesh organiseerden. Aan het concert – dat twee keer werd gegeven – deden veel popsterren mee. Onder hen Eric Clapton, Bob Dylan en Starr zelf. Met de concerten wilden de organisatoren de wereld op de hoogte brengen van de ellende waarin het volk van Bangladesh verkeerde, met veel overstromingen, hongersnood en burgeroorlog.

Voor de ‘Giving Tuesday’ van dit jaar (gebruikelijk in de VS) roept Ringo mensen op om zijn boodschap van Peace and Love te verspreiden en twee vrienden te taggen om een donatie aan Unicef USA te geven. Hiervoor kan deze Facebook-pagina worden bezocht: https://www.facebook.com/profilepicframes/?selected_overlay_id=315183465749873 en dan kan je je eigen facebook profielfoto aanpassen.

De volgende voorbeeld-tekst kan dan worden gepost: “Hey (@name) and (@name), I know you’re big Beatles fans. Ringo Starr is helping UNICEF spread peace & love. I’m challenging you to help by changing your profile picture and donating to the George Harrison Fund. unicefusa.org/ringo.” (ik weet dat ook jij een grote Beatlesfan bent. Ringo Starr helpt UNICEF door de boodschap van ‘Love and Peace’ te verspreiden.Ik daag je uit om je profielfoto aan te passen en geld te schenken aan het George Harrison fonds.) Fans kunnen echter ook gewoon USD 10 doneren.

Het beroemde Concert for Bangladesh leverde geld op waarmee Unicef-programma’s in het land konden worden gefinancierd. Het George Harrison Fund is een gezamenlijke stichting van de Harrison-familie en Unicef USA met als doel programma’s te ondersteunen die zijn gericht op de gezondheidszorg, opleiding en voeding van kinderen.

Het Fund levert o.a. USD 135.000 voor het werk dat Unicef ook nu nog doet in Bangladesh. Ook is prioriteit gegeven aan de hulp aan kinderen van de Rohingya-vluchtelingen d.m.v. een gift van USD 100.000 aan Unicef. Daarmee kan schoon water, onderdak en psychosociale hulp worden gefinancierd.

(Bron: udiscovermusic.com)

(Vert: Aad Kuling)