Hoeveel is te veel voor Paul McCartney tickets?

Tickets voor het komende Paul McCartney concert in Spokane zijn in prijs gestegen. Sommige fans betalen duizenden dollars om McCartney te zien spelen. Het is een decennium geleden dat Paul McCartney de Beatles klassieker “You Never Give Me Your Money” speelde. Echter, het rockicoon wil misschien het geliefde deuntje afstoffen als hij op 28 april zijn Got Back toer begint in de uitverkochte Spokane Arena, omdat het nu meer opgaat dan ooit tevoren.

Kaartjes, vooral op de secundaire markt, zijn duur. De vraagprijs prijs voor een ticket drie rijen van het podium is $9.999 op StubHub. De goedkoopste stoel op Stubhub is $320 plus servicekosten van $89,70, voor een totaal van $409,70. Dat is om in sectie 218 te zitten.

Hoeveel is een muziekliefhebber bereid uit te geven om een Beatle te zien? Die bovendien in juni 80 wordt? En mogelijk met zijn laatste toer bezig is?

“Dat is een goede vraag,” zei Bill Kemp vanuit zijn huis in Corvallis, Montana. “Mijn vrouw en ik waren in staat om tickets te bemachtigen (op TicketsWest), maar we keken naar de kaart, en de twee kaartjes waren $650, en de plaatsen waren ver weg (van het podium). We hebben twee andere kaartjes bemachtigd maar die waren meer dan $1,000 per 2. We houden van Paul McCartney en de Beatles, maar we konden het gewoon niet rechtvaardigen om zoveel geld uit te geven.”

4000 Holes Record Store eigenaar Bob Gallagher denkt daar anders over. Hij zal heel wat vinyl moeten verkopen om goed te maken wat hij heeft laten vallen om McCartney te zien. “Ik heb meer betaald voor dit concert dan voor welk ticket dan ook in mijn leven,” zei Gallagher. “Ik betaalde $2,200 voor vier kaartjes in sectie 202 op de secundaire markt omdat ik geen drie stoelen op een rij kon vinden toen ik naar tickets zocht op TicketsWest.” Gallagher, 69, zei dat hij geen spijt heeft. “Dit is de grootste artiest aller tijden, en hij komt naar onze stad,” zei Gallagher. “Dit is de grote show van de tour. Het is de opener, en wij hier in Spokane gaan het zien. Met welk nummer hij mee zal openen zullen wij als eerste zien voordat de rest van de wereld dat zal doen.”

Gallagher heeft er geen probleem mee om het geld te laten rollen. “Ik denk niet dat dit veel geld is,” zei Gallagher. “Er was iemand die in mijn winkel kwam, en ze zei dat ze 3.000 dollar betaalde voor een kaartje dicht bij het podium. Ik snap het. Ik heb zoveel uitgegeven aan de Beatles in mijn leven. Ik hou van de Beatles. Ze hebben me altijd zoveel teruggegeven. Paul McCartney is de grootste muzikant van onze tijd. Hij heeft ons leven veranderd.”

Dit zal Gallaghers vierde McCartney-concert zijn, nadat hij de legendarische zanger-bassist in Seattle in de Kingdome in 1989, in de Tacoma Dome in 1992 en tijdens een drie uur durend openluchtconcert in Washington-Grizzly Stadium in Missoula in 2014 zag. “Als ik weer zou moeten reizen om Paul McCartney te zien, zou ik moeten betalen voor een hotel, restaurants en benzine, dus op een bepaalde manier spaar ik geld uit door Paul naar onze stad te laten komen,” zei Gallagher. “Ik kon het niet weerstaan om Paul hier te zien.”

Hetzelfde geldt voor James Dodds. “Ik werd dronken op TicketsWest, en toen zag ik dat er een zilveren pakket was voor McCartney. Ik kocht de tickets voor ongeveer $500 (per stuk). Ik slikte flink, en het deed vijf tot acht minuten pijn.” Daarna, zei Dodds, voelde hij zich goed.

“Nadat ik de setlist van zijn laatste show had bekeken (in het Dodger Stadium in juli 2019), kon ik niet anders dan de kaartjes kopen,” zei Dodds, 68, die woont in Medical Lake. “Ik was jong toen de Beatles groot werden, en nu McCartney in deze kleine arena speelt, hoe kon ik nee zeggen? Mijn zoon Austin (die 36 is) en ik zullen de reis maken, en we zullen er geen spijt van hebben.”

Terry Sullivan, 66, een projectontwikkelaar uit South Hill, hoopte McCartney te zien. maar in plaats daarvan reisde hij naar Las Vegas om Gonzaga te zien in het West Coast Conference basketbal toernooi. “Het is een schande dat de hebzucht mensen van mijn leeftijd geen kans geeft om een van de grootste iconen van de jaren ’60, te zien,” zei Sullivan. “Ik kan naar Las Vegas om het WCC toernooi te zien voor 651 dollar per kaartje en 10 wedstrijden zien, mannen en dameswedstrijden, voor ongeveer hetzelfde bedrag dat ik zou uitgeven om McCartney te zien. De realiteit is dat mijn vrouw en ik kunnen overnachten in Northern Quest en naar wat restaurants kunnen gaan voor $500. Het is het gewoon het niet waard om zoveel geld uit te geven aan McCartney.”

Gallagher was het daar echter niet mee eens. “Je kunt geen prijs zetten op of een andere ervaring vergelijken met Paul McCartney die naar Spokane komt,” zei Gallagher. “De stad zal gewoon niet meer hetzelfde zijn nadat Paul hier optreedt. Het zal speciaal zijn. Hij speelt meestal in stadions. Onze arena is de kleinste op een toer van meestal stadions. Het zien van Paul in de Spokane Arena zal zijn alsof je hem ziet in een grote club. De komende jaren, zullen de mensen die naar de show gingen zeggen ‘Ik was erbij toen Paul naar de stad kwam.

“Ik garandeer je dat niemand spijt zal hebben van wat ze betaald hebben om Paul McCartney te zien. Hoe vaak komt Paul McCartney naar Spokane? De meeste waarschijnlijk een keer, en ik zal er zijn, en ik ben blij om te betalen voor de ervaring.”

(Bron: spokesman.com)
(Vertaling Henno de Jong)