Iconische bril John Lennon wordt geveild

De iconische ronde zonnebril van ex-Beatle John Lennon gaat in december onder de hamer, net als een parkeerboete van de drummer van de wereldberoemde band, Ringo Starr. De spullen worden online verkocht via veilinghuis Sotheby’s.

De bril en de boete zijn vijftig jaar in handen geweest van Alan Herring, die in de jaren zestig chauffeur was voor de vier bandleden. John Lennon gaf hem zijn bril, die kapot was. “Toen ik vroeg of ik hem moest laten maken, zei John dat de bril alleen voor de looks was bedoeld.”

De parkeerboete van Starr dateert van 25 april 1969. Herring vindt het moeilijk om de spullen te verkopen, maar zegt “de herinneringen aan de zeer speciale tijd” veel belangrijker te vinden.

De bruine gekreukte parkeerbon, waar Starr in 1969 twee pond voor betaalde, zal naar verwachting zo’n 1700 euro opleveren. De waarde van de bril wordt geschat op ongeveer 9500 euro. Tussen 6 en 13 december worden ook andere Beatles-spullen geveild, waaronder een gitaar van George Harrison en shirts die gedragen zijn door de bandleden.

(Bron: Het Laatste Nieuws (BE))