John Lennon’s verjaardag gevierd door Paul McCartney en George Harrison’s estate.

DE BEATLES legende John Lennon zou zondag 82 jaar geworden zijn, de verjaardag die hij deelt met zijn jongste zoon Sean Ono Lennon. Afgelopen weekend hebben de leden van de Fab Four familie de overleden ster geëerd wiens leven werd afgebroken in 1980.

De Beatles zijn ’s werelds best verkopende artiesten aller tijden en gaan door met een dominante stempel te zetten op de popcultuur van de 50 jaar sinds ze gestopt zijn. Net vorige week vierden fans de 60ste verjaardag van hun debuut single Love Me Do, uitgebracht op 5 Oktober 1962, dezelfde dag dat de eerste James Bond film Dr. No met Sean Connery in de bioscoop te zien was. Na een decennia van ongeëvenaard succes, gingen ze ieder hun eigen weg op hun solo toer, hoewel tragisch genoeg John Lennon nog maar 10 jaar te leven had.

Desalniettemin, Lennon’s nagedachtenis is in stand gehouden door zijn ongelooflijke nalatenschap, zijn familie en fans gingen door met het eren van zijn korte leven en werk tot de dag van vandaag.

Afgelopen weekend, waarin hij 82 zou zijn geworden, werd gevierd door degenen die het dichts bij hem stonden in zijn korte 40 jaar. Zijn weduwe Yoko Ono en zonen deelden een aandoenlijke foto van Lennon met Sean waar ze kaarsjes uitblazen op een taart op hun beider verjaardag op 9 Oktober.

Intussen postte de George Harrison estate een video- eerbetoon aan de Beatle, wat ze vaak doen op de verjaardag van een Fab Four lid.

Beatles legende Paul McCartney – ‘Ik had een voorsprong op John in het begin’
Op de video is George Harrison te zien met zijn single uit 1981 ‘All Those Years Ago’, wat zijn persoonlijke eerbetoon aan Lennon was, met Ringo Starr op drums en Paul McCartney die meezingt op de achtergrond. De Stille Beatle overleed aan kanker, pas 58 jaar op 29 November 2001.

Intussen was het bericht wat Macca deelde voor de verjaardag van Lennon bijzonder ontroerend dit jaar, hij schreef: ‘Sweet memories on @johnlennon’s birthday – Paul”.

Op een foto op zijn instagramaccount staat McCartney op het podium van het Glastonbury Festival eerder deze zomer. Achter hem worden beelden van zijn overleden songwriting maatje geprojecteerd.

(Bron: express.co.uk)
(Vert: Trix van Twist)