Kinderkoor vraagt met George Harrisons ‘Give Me Love’ aandacht voor zorgmedewerkers

BFNLNieuws

De organisatie Careismatic Brands is een campagne begonnen om eer tebewijzen aan de zorgmedewerkers die tijdens de Coronapandemie in defrontlinie werken. Als onderdeel van deze campagne is een videofilm met de titel ‘In the year of the nurse’ uitgebracht.

De COVID-19-pandemie duurt nu al meer dan zeven maanden en verpleegkundigen en andere zorgmedewerkers werken nog steeds lange diensten en doen hun uiterste best om het virus te bestrijden. Het is dan ook logisch dat de firma Careismatic Brands – ontwerper en producent van medische apparatuur; eigendom van New Mountain Capital – hun fondsenwervingscampagne ’19 Days of gratitude’ gebruikt om waardering uit te spreken voor zorgmedewerkers. De campagne is ook bedoeld om geld in te zamelen zowelvoor de programma’s van de ‘Daisy Foundation’ (Diseases Attacking the Immune System) als voor hun nieuwe initiatief om verpleegkundigen studiebeurzen te verstrekken voor het bevorderen van de gezondheid van bewoners in armere buurten. Om hier vorm aan te geven zocht Careismatic de samenwerking met de erfgenamen van George Harrison en met Grammy-winnende producer Rob Cavallo, met het doel om een nieuwe versie van Harrisons klassieker ‘Give Me Love’ op te nemen, waarin kinderen het lied vanuit hun huiskamer zingen.

“We kwamen met onze plannen steeds weer uit bij ‘Give Me Love’, omdat de tekst heel betekenisvol is enprecies verwoordt wat de mensen in deze bijzondere tijd nodig hebben”, aldus Cavallo in een verklaring. “George Harrison vond het zelf een heel ontroerend lied en beschreef het als een gebed en een persoonlijke verklaring tussen hem, God en iedereen die het mooi vindt. Het is alle moeite waard geweest wanneer onze versie van dit prachtige lied de dag van slechts één verpleegkundige kan opfleuren na de enorme inspanningen die worden geleverd.”

(Bron: insidehook.com)
(Vert: Aad Kuling)