Lady Judy Martin overleden

Lady Judy Martin, vrouw van wijlen Sir George Martin, de voormalige manager (producer, red.) van de beroemde rockgroep The Beatles, is zondag 22 oktober overleden op 95-jarige leeftijd. Onafhankelijke bronnen bevestigden dat aan Discover Montserrat.

Haar man, Sir George Martin, die bekend stond als de vijfde Beatle, stierf in 2016 op 90-jarige leeftijd. Het paar speelde een belangrijke rol bij de naamsbekendheid van het eiland Montserrat bij internationale rockacts zoals Dire Straits, The Police, Elton John, de Rolling Stones, Duran Duran en Eric Clapton, dankzij de beroemde Air Studios in de jaren tachtig.

Gouverneur Sarah Tucker en premier Joseph E. Farrell gaven woensdag een verklaring af over het overlijden van Lady Judy Martin:

“Het is met grote droefheid dat we hoorden van het overlijden van Lady Judy Martin, OBE, vrouw van Sir George Martin en moeder van Lucie en Giles. Op 95-jarige leeftijd leefde Lady Martin een vol leven en ondersteunde ze Montserrat met haar man Sir George Martin via de Montserrat Foundation, die het Cultureel Centrum bouwde. Ze bood muziekondersteuning aan aan onze kinderen en zorgde onlangs voor een bus om mensen met een handicap betere toegang te geven tot het eiland. Sir George Martin en Lady Judy Martin waren de meest fanatieke aanhangers van Montserrat, vanaf de tijd van Air Studios. Veel mensen op het eiland hadden sterke vriendschapsbanden met hen. We bieden onze condoleances aan en we rouwen om het verlies van onze vriendin Judy. Onze gedachten en gebeden zijn bij Lucie, Giles en de familie Martin. We hopen dat ze enige troost zullen vinden bij de liefde en genegenheid in Montserrat voor hun moeder. Moge ze rusten in vrede en haar ziel in glorie opstijgen”.

Het bekroonde pension en restaurant, Olveston House, was de residentie van de familie in Montserrat.

Vertaling Luc van Gaans: Bron: https://discovermni.com/