Laura is zo gek op The Beatles dat ze nu haar ‘eigen’ magazine heeft

BFNLAdvertenties, Nieuws

Het is vijftig jaar geleden dat The Beatles hun laatste plaat uitbrachten. Toch is hun muziek nog altijd immens populair. Laura Alblas is al sinds haar dertiende fan van de groep. Haar kennis en passie zorgden ervoor dat ze een ‘eigen’ magazine over haar idolen mocht schrijven.

De beste band ooit? Het juiste antwoord is misschien wel onmogelijk. Niet voor Laura; voor haar zijn The Beatles de onbetwiste nummer één. Al sinds haar dertiende is ze idolaat van hun muziek. “Een vriendinnetje vond een oude LP van The Beatles in de kast. Ik vond het interessante, nee wat zeg ik, fantastische muziek. Fenomenaal zelfs!”

Hoewel er in die jaren (rond 1993) niet veel over de band werd geschreven, maakte Laura een knipselmap waarin letterlijk ieder snippertje over The Beatles een plek kreeg. Ze dook de bibliotheek in en las alles wat ze maar kon vinden over de groep en uiteraard draaide ze de muziek grijs. Sindsdien loopt de muziek van The Beatles als een rode draad door haar leven.

Superfan
Het is niet de eerste keer dat de superfan over The Beatles schrijft. De muziek van de Fab Four vormde de inspiratie voor haar roman Het magische verhaal van de Verteller. Ook is ze columnist voor de Nederlandse Beatlesfanclub. In het dagelijks leven is Laura freelance tekstschrijver en voorziet ze bedrijven en organisaties van heldere communicatie.

Toen Laurens Oude Elberink, directeur van contentmarketingbureau Geen Blad voor de Mond uit Enschede, haar vroeg een magazine te schrijven over de band hoefde ze niet lang na te denken. “Een droom die uitkomt”, aldus Laura.

Het bureau besloot tijdens de coronacrisis te starten met DCMNT, documentaires in magazinevorm. Voor DCMNT werkt Geen Blad voor de Mond samen met een brede groep (freelance) fotografen en tekstschrijvers. Hen steunen in deze bijzondere tijd is een wezenlijk onderdeel van het concept.

Verhalen achter de hits
Een DCMNT over The Beatles moest er hoe dan ook komen. DCMNT The Beatles biedt een inkijkje in tien legendarische songs van de Fab Four en natuurlijk het opmerkelijke levensverhaal van John, Paul, George en Ringo. Vier jongens uit Liverpool die in de jaren ´60 de wereld voorgoed veranderden. Niet alleen met hun muziek, maar ook met hun opvattingen en ideeën en hoewel de bandleden al 50 jaar geleden uit elkaar gingen, is hun muziek nog altijd springlevend.

Eigen naam op de cover
Het bijzondere van DCMNT The Beatles en alle andere dcmnt-aires is dat je ze kunt personaliseren. Elk exemplaar wordt afzonderlijk gedrukt met een zelf te schrijven voorwoord en een naam op de cover. Ook kun je bij het voorwoord een persoonlijke foto plaatsen.

Bovendien steunt deze dcmnt-aire het Beatles Museum Alkmaar. Van ieder verkocht exemplaar gaat een euro naar het museum. Het bijzondere magazine over The Beatles is exclusief te bestellen:

Klik hier om te bestellen.