Liverpool gaat de 80ste verjaardag van George Harrison vieren.

Liverpool gaat de 80ste verjaardag van de ‘spirituele Beatle’ George Harrison vieren. Op 25 Februari eert en gedenkt de stad George Harrison. Een aantal evenementen ter ere van George Harrison’s spirituele leven zullen in Liverpool plaats vinden, ter viering van wat zijn 80ste verjaardag zou zijn geweest.

De iconische Beatle zou 80 zijn geworden op 25 Februari. Bij deze viering zullen leden van de Hare Krishna beweging gastheer zijn bij enkele speciale events om de ‘Spirituele Beatle’ te eren.

Inclusief bij deze viering zit een conversatie met een van George zijn beste Hare Krishna vrienden plus nooit eerder getoonde foto’s en videos. Het programma bevat ook een interactieve belevenis voor kinderen.

De vertegenwoordiger van Hare Krishna, Pradyumna Pradip Gajjar, legde uit wat de inspiratie achter de viering is en zei: “Februari 2023 markeert de 80ste verjaardag van de Spirituele Beatle, George Harrison. “Natuurlijk zal de stad veel hulde en vieringen voor George organiseren ter ere van deze gelegenheid. Maar daarnaast bied ik Liverpool een specifieke viering aan het spirituele leven van de Spirituele Beatle”.

Lijst van events die plaatsvinden om de 80ste verjaardag van George Harrison te vieren.

• Donderdag 23 Februari – My Sweet Lord, De spirituele reis van George Harrison, Liverpool Philharmonic 20.00 uur. Inclusief songs, interviews en mantra meditatie.
  • Vrijdag 24 Februari – All You Need is Love (Krsna) Bibliotheek van Liverpool. Schenkingen van India’s spirituele klassiekers aan de bibliotheek, met burgemeester Joanne Anderson en Gurudasa, een van de eerste Hare Krishna monniken die George Harrison ontmoette .
  • Zaterdag 25 Februari – Een bedevaart voor George, Het Beatles verhaal, van 10.00 tot 15.00 uur. Bij dit evenement workshops van Indiase muziek, verhalen en inzichten over het spirituele leven van George Harrison en de muziek van George.
  • Zaterdag 25 Februari – If Not For You, In het Liverpool Beatles museum om 15.00 uur. Interview met Gurudasa, een van de eerste Hare Krishna leden waar George Harrison contact mee had.
  • Zaterdag 25 Februari – Centrum van Liverpool – Honderden Hare Krishna volgers uit het hele land zullen zingen in he centrum van Liverpool, delen koekjes en boekjes uit.

(Bron: Liverpoolecho.co.uk)
(Vert: Trix van Twist)