Liverpool presenteert Sgt Pepper 50 Jaar

WebmasterNieuws

Het was een gouden zomer – en nu is het een gouden verjaardag. De Summer of Love van 1967 was een tijd om los te breken, om je oké te voelen in een tegencultuur, om – zoals Timothy Leary het zo welbekend uitdrukte – ‘turn on, tune in, drop out.’ In Amerika vroeg Scott Mackenzie zijn luisteraars om toch vooral ‘bloemen in je haar te dragen,’ terwijl in Londen Pink Floyd het 14 Hour Technicolor Dream concert e in Alexandra Palace aankondigde.

En op 1 juni 1967 lieten de Beatles hun stem horen in de muzikale mix toen zij Sgt Pepper’s Lonely Hearts Club Band uitbrachten. Het album leek in niets op alles wat eraan vooraf was gegaan – en de zeggingskracht ervan en de schok die het teweegbracht steeg boven die onstuimige periode uit op een manier dat het, in de 50 jaren die volgden, beschouwd werd als de belangrijkste popplaat ooit gemaakt.

Voor deze speciale verjaardag heeft Liverpool 13 nog niet eerder vertoonde evenementen aangekondigd die ieder beïnvloed zijn door een track van het album.

Internationaal beroemde artiesten werken samen met uit de stad afkomstige creatieve talenten om deze onnavolgbare stukken op een nieuwe manier  vorm te geven.

Bereid u voor op dans, muziek, kunst, theater en compleet magisch spektakel op grote – en kleine – schaal  wanneer onze wel heel speciale viering een aanvang neemt.

Het avontuur vindt plaats van 25 mei tot 16 juni wanneer de stad eer bewijst aan haar eigen viertal pioniers en het ‘kunst’werk dat zij maakten op de enige wijze die alleen de stad kent– door de grenzen van de kunst te verleggen en door creativiteit in al haar verschijningsvormen te vieren.

We hopen dat je zult genieten van de show.

Meer info:  https://www.sgtpepperat50.com/

(Bron: thebeatles.com)