Louise Harrison overleden

29 januari j.l. overleed de beroemde zus van Beatles-gitarist George Harrison op 91-jarige leeftijd. Louise Harrison woonde haar hele leven al in de Verenigde Staten en zorgde er mede voor dat The Beatles in de VS voet aan de grond kregen.

Zij richtte ook de tribute-band The Liverpool Legends op, waarvoor zij de leden zelf selecteerde. Legends-lid Marty Scott maakte het droevige nieuws bekend en zei dat zij “pijnloos en vredig” was ingeslapen. Louise verbleef al enige tijd in een hospice in Florida. Marty Scott: “Het is heel moeilijk voor mij om op dit moment woorden te vinden; Lou betekende zoveel voor mij.

Mijn leven is compleet veranderd vanaf de dag dat ik haar ontmoette. Dat was slechts een paar weken na het overlijden van George. Zij is meer dan 20 jaar als een familielid voor mij geweest. Het is moeilijk om uit te leggen, maar soms voelde het alsof zij mijn zus was, soms mijn grootmoeder, dan weer mijn kind of mijn beste vriendin.

We hebben veel tijd samen doorgebracht en samen naar zoveel optredens gereisd. Zij was heel belangrijk in mijn leven en heeft heel veel gedaan voor mij en voor de Liverpool Legends. Voor onze band opende zij veel deuren en zij nam nooit genoegen met een ’nee’. Er zijn zoveel prachtige herinneringen; die zullen mij nog vaak laten glimlachen als ik aan haar denk. Louise had een groot hart.”

(Bron: mirror.co.uk)
(Vert: Aad Kuling)