Maya Hawke speelt in ‘Revolver’

Ze speelt, samen met Ethan Hawke, een tiener met als missie George Harrison in bed te krijgen. Maya speelt Jane, die besloten heeft haar maagdelijkheid te verliezen aan de Beatlesgitarist.

Ethan en Maya Hawke spelen beide in de film waarin Maya neer wordt gezet als een tiener die vastbesloten is haar maagdzijn op te geven aan George Harrison. Revolver, die geregisseerd is door ‘Finding Nemo’ coregisseur Andrew Stanton, zet Ethan en Maya neer als vader en dochter in deze romantische jaren ’60-komedie.

Variety schreef dat Maya Jane speelt, een tiener uit Anchorage, Alaska. De film speelt in 1966, toen een vlucht naar Japan met de Beatles aan boord gedwongen werd een tussenstop te maken in de stad. Jane bedenkt dan een plan om haar maagdelijkheid te verliezen aan de gitarist.

Kate Trefry (Stranger Things, Fear Street film trilogy) heeft het script geschreven, Ross Jacobson en Jen Dana de productie. De film wordt volgende maand op de Amerikaanse markt gebracht. Ethan speelt momenteel – en heeft meegeschreven en geproduceerd – in de gelimiteerde serie ‘The Good Lord Bird’ voor Showtime.

Maya was pasgeleden te zien in ‘Mainstream’ van Gia Coppola, die op het filmfestival in Venetië in première ging, plus in het derde seizoen van Netflix’ Stranger Things.

Ze gaf ook haar debuutalbum ‘Blush’ uit in augustus. In een viersterrenrecensie over het album, schreef Rhian Daly van NME: “‘Blush’ laat het werk van een songwriter zien dat, zelfs als iets van een groentje, moeiteloos je aandacht en emoties opeist en je je eigen leven en relaties laat overwegen met de zachte aanmoediging van een goeie vriend. Houd ‘Blush’ in de gaten – het is een bijzondere.”

(Bron: nme.com)
(Vert: Trix van Twist)