McCartney en Yoko Ono posten berichten voor overleden George

BFNLBlog

Op 25 februari zou George Harrison zijn 76e verjaardag hebben gevierd. Paul McCartney heeft zijn oude vriend en maatje in The Beatles op Twitter eer toegezwaaid.

“Happy birthday forever, George, we love ya!” schrijft Paul in een tweet, met daarbij een zwart-wit foto van McCartney en Harrison tijdens hun Beatles-tijd.

John Lennon’s weduwe Yoko Ono besteedde ook aandacht aan de geboortedag van Harrison, in een boodschap waarin zij refereerde aan de oosterse spiritualiteit die George volgde en die zij ook aanhangt. “Happy birthday, George!”, tweete Yoko. “George, we missen je! Ik hoop dat jij dit ergens hoort – in Indiaas en Aziatisch opzicht ben je nog steeds bij ons en moet je vast erg om ons lachen! Love, Yoko”. Ook bij dit bericht een foto: Harrison en Ono samen in 1970.

Harrison’s zoon Dhani poste een Twitter message met de tekst, “Hand in hand we walk away,”, met een foto van hemzelf als kind aan de hand van George. Dhani poste op Harrison’s eigen Twitter feed een bericht met een quote uit het nummer “If You Believe” dat George in 1979 schreef: “All your love’s reflected back to you.”

Fans wordt gevraagd om George’s geboortedag te vieren en hun favoriete verhalen, songs en foto’s van de rocklegende te delen.

Op GeorgeHarrison.com is een foto geplaatst uit 1969, waarop Harrison achter een drumstel zit. Bij de foto wordt uitgelegd dat de foto precies 50 jaar geleden – op zijn 26e verjaardag op 25 februari 1969 – is genomen in de Londense Abbey Road Studios, waar hij bezig was enkele demo’s op te nemen.

De nummers waaraanhij toen werkte waren “Ols brown shop”, “Something” en het nummer dat de titelsong van zijn eerste solo-album zou worden: “All things must pass” (1970). Harrison overleed op 29 november 2002 aan de complicaties van longkanker. Hij werd 58 jaar.

(Bron: classichitsandoldies.com)

(Vert: Aad Kuling)