McCartney over zijn setlist-voorkeur

Paul McCartney zal tijdens een concert nooit een volledig Beatles-album spelen, omdat hij dat “veel te beperkt vindt.” Dit vertelde de ex-Beatle in een interview dat hij aan NME gaf over zijn carrière en over zijn 18e album ‘Egypt Station’.

Toen het tijdens het interview ging over de keuze uit zijn enorme oeuvre waar hij voor zijn concerten uit kiest, zei hij over het spelen van een heel album: “Nee. Ik denk dat dat wel een cool idee is, maar ik ga dat niet doen. Het zou te beperkt zijn.”

Hij gaf wel aan dat hij het geweldig vindt dat anderen dat wel doen. Hij voegde eraan toe: “Als ik dat al zou doen en het is dan niet het album waar ‘Hey Jude’ op staat en er staan 40.000 mensen voor me, dan moet toch echt ‘Hey Jude’ worden gespeeld. Dat nummer brengt mensen samen.”

(Bron: nme.com)

(Vert: Aad Kuling)